آشیان مهر تنکابن

ساخت وبلاگ

واردات خودرو موقتا ممنوع شد/ تصمیم رفع ممنوعیت با کارگروه ارزی
دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از ارزبری کالاهای لوکس، واردات خودرو را موقتا ممنوع کند، این در شرایطی است که هم اکنون سیستم ثبت‌سفارش بر روی کلمه "خودرو" قفل است.

 به گزارش خبرنگار مهر، واردات خودرو به کشور موقتا متوقف شد؛ شبیه آنچه که در سال گذشته نیز اتفاق افتاد. اما این بار بیم آن می‌رود که دوباره دسترسی افرادی خاص به واردات، باز هم دردسرساز شود و شرایطی فراهم آید که عده‌ای بتوانند با استفاده از رانت‌هایی که در اختیار دارند، خودرو وارد کنند.

 این در شرایطی است که موضوع اختصاص ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس آنقدر ظرف ماههایی که کشور با مضیقه ارزی مواجه بود، خودنمایی می‌کرد که حتی پای مجلس را نیز به این بحث باز کرد و نمایندگان تصمیم گرفتند که طرح تحقیق و تفحص از واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع را در دستور کار خود قرار دهند، موضوعی که وزیر دادگستری برای بررسی آن چند وقتی مهلت خواسته است.

 البته استدلال دولت در زمینه ممنوعیت واردات خودرو این است که بتواند مدیریت واردات را انجام دهد و شرایط را به گونه‌ای پیش برد تا اولویت‌های 9 و 10 که خودرو هم جزو آنها است، نتوانند حتی به ارز اتاق مبادله‌ای هم دسترسی پیدا کنند، در حالی که هم اکنون دولت به صورت کلی، صورت‌مساله را پاک کرده است و واردات خودرو را حتی با ارز آزاد ممنوع اعلام کرده است.

 این در حالی است که دولت البته اعلام می‌کند که در حال بررسی شرایط واردات خودرو است و ظرف چند روز آینده حتما شرایط جدید واردات خودرو را اعلام خواهد کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که دولت در اولویت 8 حتی از واردات خودروهای کم‌مصرف که شرایط خاصی هم دارند را نیز مورد حمایت قرار داده است.

 در واقع، خودروهای کم‌مصرف آن دسته از خودروهایی هستند که به لحاظ ضوابط و معیارهای فنی در حیطه مصرف سوخت کمتر از 6 لیتر قرار می‌گیرند، حال آنکه بیشتر خودروهای وارداتی از کمپانی‌های بزرگ، عموما در مصرف سوخت رعایت الگوی استاندارد جهانی را دارند و ممکن است حتی بتوانند به راحتی وارد کشور شده و از اتاق مبادلات نیز، ارز دریافت کنند، آن هم نه به نرخ بازار آزاد بلکه به نرخ اتاق مبادلات ارزی که معمولا اختلاف فاحشی در حساب و کتاب واردکنندگان به وجود می‌آورد.



 ساسان خدایی، معاون اداره کل ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: ممنوعیت واردات خودرو موقتی است و هم اکنون نظرات کارشناسی برای تصمیم‌گیری در مورد آن در حال جمع‌بندی است؛ اما تصمیم‌گیری خاصی در این زمینه هنوز انجام نشده است.

 وی می‌افزاید: خودروهای وارداتی به نوعی هم کالای لوکس به شمار می‌آیند و هم وضعیت ارزی کشور به گونه‌ای است که باید ارز به کالاهایی اختصاص یابد که واردات آنها برای کشور ارجحیت دارد.

 خدایی می‌گوید: کارگروه ارزی در حال بررسی واردات خودرو است، البته یکی از مواردی که در این میان به آن توجه خواهد شد این است که تولید داخلی خودروها نیز کاهش یافته است؛ اما به هرحال تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت.

 اعمال چنین تصمیماتی از سوی دولت در تجارت کشور در شرایطی انجام می‌شود که به اعتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی، شرایط با ثبات برای اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری لازم است، این خواسته فعالان اقتصادی در شرایطی مطرح می‌شود که نوسانات نرخ ارز شرایطی را بوجود آورده است که تصمیم‌‎گیری برای فعالان اقتصادی بسیار سخت است.

 البته یک سال و نیم قبل هم در مقاطعی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد که بعد از آن همچنان اما واردات خودرو به کشور جریان داشت و مشخص شد که عده‌ای خاص توانسته اند با دسترسی به برخی از رانت‌ها، ثبت سفارش را انجام دهند و خودرو وارد کنند.

امسال چه تعداد خودرو وارد کشور شد؟

 به گزارش مهر، واردات خودرو سواری در هفت ماهه اول امسال در حالی به 23 هزار و 321 دستگاه به ارزش 521 میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 90 ( 20 هزار و 574 دستگاه به ارزش بیش از 434 دلار) از لحاظ ارزشی بیش از  20 درصد و از حیث تعداد بیش از 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.

از 23 هزار و 321 دستگاه  خودروی سواری واردشده به کشور در هفت ماهه اول امسال، 12هزار و 157 دستگاه به ارزش 317 میلیون و 853 هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، 7 هزار و 342 دستگاه به ارزش 124 میلیون و 695 هزار  دلار از مبدا جمهوری کره، 913 دستگاه به ارزش 10 میلیون و 655 هزار دلار از مبدا چین و 2 هزار و 909 دستگاه به ارزش 68 میلیون و 208 هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در هفت ماهه اول امسال بیش از 22 هزار و 358 دلار ( نزدیک به 3.84 برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 6.06 درصدی مواجه شده است.

در حالی گمرک ایران میانگین قیمت هر خودروی وارداتی در نیمه اول امسال را بیش از  22 هزار دلار اعلام کرده است که همین خودروها در نمایندگی‌های مجاز در ایران از 40 تا 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : واردات خودرو, نویسنده : مدیر amt بازدید : 680 تاريخ : چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت: 15:11

وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت با اعلام اینکه برای ارائه طرح تشکیل راه‌اندازی مبادلات ارزی به منزل رئیس جمهور رفتیم، گفت: برنامه دولت جمع آوری بازار سیاه ارز است.

تحریم‌ها کف روی آب است

 به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس الدین حسینی شب گذشته در بخش خبری 20:30 با بیان اینکه برخی تحریم کنندگان می‌خواستند کشور ما را فلج کنند، اما ما حتی یکبار هم پایمان پیچ نخورد، گفت: تحریمها کف روی آب است.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ناموفق بودن گام اول مدیریت بازار ارز در سال 89، اظهار داشت: اگر شما بخواهید به مسافرت بروید، آیا انتظار دارید بانک مرکزی به شما ارز بدهد یا خیر؟

متهم نیستم ولی مسئولیت دارم

 حسینی در این زمینه که اگر من متهم هستم باید دفاع کنم، بیان داشت: اما من متهم نیستم ولی مسئولیت دارم. بانک مرکزی زمانی که به کالاها ارز 1226 تومانی داد، بهتر بود برای ارز مسافری رقم دیگری مثلا 1600 تومان را در نظر می گرفت.

 وی ادامه داد: من در مورد نرخ ارز معتقدم می توان مدل بهتری را پیدا کرد، البته امروز می توان اینگونه قضاوت کرد که تجارب زیادی از بازار ارز به دست آمد.

 وزیر اقتصاد درباره وظیفه نظارتی دولت در بازار ارز، تاکید کرد: فرض کنید اگر وزارت صنعت انتظار داشت واردکننده ایرانی وقتی ارز 1226 تومانی می گیرد با همان نرخ نیز بفروشد، این مسئله را باید به پای اعتماد وزارت صنعت گذاشت.

 به گفته حسینی، گفتگوهای مختلف مربوط به بورس ارز باعث شد تا به تصمیم ارزی امروز برسیم. با این حال بازار سیاه ارز باید جمع شود و ما در این زمینه برنامه داریم.

 وی با تاکید بر اینکه باید صادرات غیرنفتی و واردات که عملیات مجاز اقتصادی هستند در بازار مبادله به یکدیگر نزدیک شوند و ما این طرح را داریم.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: امروز دیگر نمی توان از یک مدل ارزی به مدل دیگر رفت و همین بازار موجود را باید عمق ببخشیم و تلاش شود تا صادرکننده غیرنفتی ارز خود را به بازار مبادله بیاورد.

جلسه ارزی در منزل رئیس جمهور

 حسینی با اعلام اینکه رئیس جمهور در میدان مدیریت ارزی حضور دارد، اظهار داشت: در این زمینه حداقل هفته ای 3 بار جلسه منظم تشکیل می شود که این نشستها غیر از جلسات دولت در راستای مسائل اقتصادی است که البته عمدتا معطوف به ارز می شود.

 وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مرکز مبادلات ارزی، در یک روز تعطیل به منزل رئیس جمهور رفتیم، گفت: در آنجا کار را ارائه دادیم و سپس رئیس جمهور گفت که آن را بخشنامه می کند و در نهایت مرکز مبادلات ارزی با بخشنامه رئیس جمهور شکل گرفت.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت به هیچ وجه از رفع موانع معیشتی مردم نمی گذرد، تصریح کرد: اگر بخشی از جامعه تحت فشار است، دولت آسوده سر بر بالین نمی گذارد و نپندارید که دولت برنامه ای ندارد.

دولت واقعیت‌ها را می بیند

 حسینی ادامه داد: دولت واقعیت‌ها را می بیند و می پذیرد که در برخی بخش‌ها باید بهتر عمل کند. یک زمانی احساس این بود که بایستی کمتر از ابزارهای نظارتی غیراقتصادی کمک گرفته شود، اما امروز نظارت ها را تقویت کردیم.

 وی رفتار مردم را بسیار موثر خواند و از مردم خواست که به دولت اعتماد کنند، چون بهترین پشتوانه دولت، اعتماد مردم خواهد بود. وزیر اقتصاد به مردم توصیه کرد که در جایی که می توانند به دولت کمک کنند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : اقدامات ارزی دولت, نویسنده : مدیر amt بازدید : 631 تاريخ : چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت: 15:10

نرم‌افزار قدرتمند و منحصر‌به‌فرد ASTER، برنامه‌اي بي‌نظير است که شما را قادر مي‌سازد تا به‌کمک يک نرم‌افزار و عدم نياز به هيچ نوع سخت‌افزار ديگر همچون تين‌کلاينت‌ها يا ترمينال‌هاي ارتباطي، يک رايانه را براي استفاده همزمان چند کاربر آماده کنيد! به‌کمک اين برنامه دو کاربر مي‌توانند با در اختيار داشتن دو نمايشگر، دو ماوس و دو صفحه‌کليد از يک رايانه همچون دو رايانه مجزا استفاده کنند.

روش استفاده:
روش استفاده از اين نرم‌افزار بسيار ساده است: ابتدا يک نمايشگر مجزا به رايانه وصل مي‌کنيد (براي اين کار بايد دو کارت گرافيک به رايانه شما متصل باشد يا کارت گرافيک شما از اتصال همزمان دو نمايشگر پشتيباني کند).

سپس يک صفحه‌کليد و ماوس ديگر را نيز به درگاه‌هاي ارتباطي رايانه وصل ‌کنيد (در اکثر رايانه‌هاي امروزي چندين درگاه يو‌اس‌بي وجود دارد که مي‌توان به هريک از آنها يک ماوس و صفحه‌کليد متصل کرد).

در نهايت نرم‌افزار ASTER را اجرا کرده و مشاهده مي‌کنيد که به کمک اين برنامه دو دسکتاپ مجزا روي هر يک از نمايشگرها به نمايش درمي‌آيد و هر نمايشگر نيز با ماوس و صفحه‌کليد مخصوص به خود قادر است همچون يک رايانه مجزا به اجراي نرم‌افزارهاي مورد نظر شما بپردازد.



مزيت‌ها

برخي از مزيت‌هاي استفاده از اين برنامه به‌جاي استفاده از دو يا چند رايانه مجزا عبارتست از:

1- صداي کمتر

2- کاهش فضاي موردنياز

3- کاهش هزينه‌ها

4- صرفه‌جويي در برق مصرفي

5- عدم نياز به شبکه کردن رايانه‌ها

6- حفاظت از محيط زيست با کاهش امواج راديويي.

اين نرم‌افزار در نسخه‌هاي مختلفي ارائه مي‌شود که با توجه به نسخه مورد استفاده، مي‌توانيد يک رايانه را به 2 تا 10 رايانه مجزا تبديل کنيد. چنانچه قصد داريد همين حالا رايانه موجود در منزلتان را به دو رايانه تبديل کنيد، مي‌توانيد نسخه 10روزه از اين نرم‌افزار را به‌طور رايگان از لینک های زير دريافت کنيد:


Download ASTER V7 32bit 2 users (Windows 7, 10 days free trial

Download ASTER V7 64bit 2 users (Windows 7, 10 days free trial

Download ASTER V7 32bit 6 users (Windows 7, 10 days free trial

Download ASTER V7 64bit 6 users (Windows 7, 10 days free trial

User Guide and Requirements (will open in new window

مطالب مرتبط :

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نرم افزار aster, نویسنده : مدیر amt بازدید : 645 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 14:27

مرتضی حیدری مجری صدا وسیما که چندی قبل شایعه خروج وی از کشور و پناهندگی به آمریکا بر سر زبان ها پیچیده بود ، با حضور غرفه بولتن نیوز در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزیهاٰ درباره چگونگی شکل گیری این شایعه و ریشه یابی آن توضیحاتی داد .

متن این گفت وگو را می خوانید:

شایعه خروج شما از کشور چندی قبل مطرح شده بود،اساس این شایعه چه بود و چرا در جامعه رواج پیدا کرد ؟ چگونه می توان با این قبیل شایعه پردازی ها مقابله کرد؟

  واقعیت این ماجرا این است که من احساس می کنم رسانه های ما، چه سایت ها ،چه خبرگزاری ها و چه روزنامه ها گاهی با انگیزه های متفاوت مانند جذب مخاطب و یا رقابت با یکدیگر و بعضی دیگر با دشمنی،  مطالبی منتشر می کنند که از اساس با حقیقت فاصله دارد.

اتفاقی که به آن اشاره کردید به این صورت شروع شد که یک سایت ظاهرا، بر اساس مطالب افواهی یک خبری را منتشر می کند و بعد بقیه هم به استناد همان منبع آن خبر بی پایه را نقل قول می کنند. اول خبر نام منبع جدید را می زنند و بعد عین خبر منبع قبلی را چاپ می کنند.



اولا طبق قانون مطبوعات اعتبار منبع به آن خبرگزاری و به آن سایت و رسانه است، صرف این که یک سایتی مطلبی را روی صفحه می گذارد این نمی تواند مستمسک این باشد که ما از خودمان رفع مسئولیت کنیم و خبر را  صحیح تصور  کنیم. این گونه روشها خیلی در فضای رسانه ای و مطبوعاتی ما زیاد شده است. وقتی چنین اتفاقاتی می افتد شما یا باید سکوت کنید که حمل بر صحت می شود یا باید تکذیب کنید که تکذیب کردن شما را داخل یک لوپ می اندازد که انتهای آن ناکجاآباد است، یعنی هر دو حالت شرایط خیلی سخت است. یعنی سکوت خیلی سخت است و تکذیب خبر هم همین طور.

سکوت که می کنیم حمل بر صحت می شود، تکذیب که می کنیم مفهوم آن این می شود که خیلی خوب، حالا که یک حرف جدیدی زده شد دوباره روی آن حرف ، حرف دیگری زده می شود و همین طور کنفرانسی ادامه پیدا می کند. ضمن این که وقتی شما چیزی را تکذیب می کنید کسانی که تکذیب را می بینند و اصل خبر را ندیده اند ، دوباره مراجعه می کنند تا ببینند اصل خبر چه بوده است.



نکته دیگر این که نمی دانم چرا اصولا ذهن جامعه، به پذیرش خبرهای منفی بیشتر علاقه مند است ،یعنی اگر شما از صبح تا شب اعلام کنید کسی فلان کار بزرگ را انجام داده یا اینجا فداکاری کرده، دیروز کلیه اش را اهدا کرده، امروز خون اهدا کرده، آنجا رفته زلزله زده ها را از زیر آوار بیرون آورده کسی آن قدر برایش مهم نیست که بگوییم "حیدری خیابان ورود ممنوع رفت".

گاهی ممکن است بعضی بگویند که این ورود ممنوع کوچک ترین خلافش بوده و مثلا این شش تا کار خلاف را هم انجام داده است! متاسفانه فضای جامعه ما هم این شرایط را خیلی می طلبد.

برای مقابله با این نوع روش ها و یا واکسینه کردن جامعه در مقابل شایعات چه باید کرد؟

 بایدیک مقداری این فضا را بشکنیم. یعنی به نظر من اگر رسانه ها به سمت کار حرفه ای بروند  بهتر می توان با این فضا مقابله کرد . از راه حرفه ای گری هم بهتر می توان نان در آورد و هم مخاطب را جذب کرد، تا این که بخواهیم از راه های غیر حرفه ای و تهمت و افترا و توهین کار کنیم.



ما می گوییم غیبت مذموم است و بالاتر از غیبت گناهی نیست، غیبت مثل خوردن گوشت برادر مرده آدم است. تهمت که مذموم تر از غیبت است چون در غیبت یک چیزی هست که باید نقل کنید اما در تهمت اصلا چیزی وجود ندارد اما  آن موضوع  را به فردی  نسبت می دهند، پس گناهش سنگین تر  است. فردی موضوعی را می سازد و اشاعه می  دهد بعد هم یک عده که در بعضی رسانه ها، متاسفانه شبنامه نویسند و خبرنگار حرفه ای نیستند آن را در جامعه پراکنده می کنند.

خداوند می فرماید: " از راه درست برو و صادق باش، سعادتمند باش" نمیدانم چرا ما می خواهیم گاهی از راه کج برویم، دروغ بگوییم، غیبت کنیم و بعد هم سعادتمند شویم. اینها با هم اصلا قابل جمع نیستند.

در مورد شایعه ای که در مورد خود شما ساخته شد ،ماجرا چگونه آغاز و بعد بزرگ شد؟

کلید این ماجرا در سال 88 زده شد، با سفری که من به خارج کشور داشتم. یک سفر کاملا از قبل مشخص، با مرخصی رسمی سازمانی . تمام همکاران و مدیران سازمان از موضوع خبر داشتند و می دانستند من به سفر می روم و هیچ چیز عجیبی نبود ،اما من هنوز پایم به خارج نرسیده بود که موضوع خروج من از کشور مثل بمب ترکید به عنوان این که فلانی به خارج فرار کرده است بی آن که بپرسند دلیل من برای فرار از کشور چه می تواند باشد؟ به کجا؟ برای چه؟ من کجای دنیا می خواهم بروم که به اندازه ایران آرامش و راحتی و یا موقعیت و امکانات داشته باشم. اصلا من در بین 400 میلیون نفر آمریکایی دیده نمیشوم. چه قابلیتی برای آن جامعه دارم ؟ در ایران من برای خودم موقعیت دارم، شخصیت دارم، کار خوب، درآمد کافی و زندگی خوب دارم. اساسا اگر کسی مختصر عقلی برای من قائل باشد می تواند بفهمد که هیچ دلیلی برای فرار یا پناهنده شدن من به آمریکا نمی تواند وجود داشته باشد.



نکته ی بعدی این که بعد از بروز شایعه، مصاحبه کردم و گفتم آقا من مرخصی بودم  و دارم برمی گردم به ایران، قبل از آن هم من خیلی سفر خارجی رفته بودم منتها هیچ کدام مثل آن سفر خاص صدا نکرده بود. نمی دانم چرا این سفر خاص چنین سر و صدایی کرد! من در دانشگاه بوردو در فرانسه مقطع دکترا مشغول تحصیل بودم از سه چهار سال قبل به آن جا مرتبا رفت و آمد می کردم، آخرین بارهم پارسال رفتم و از تز دکترای خود دفاع کردم. یک ماه هم آن جا بودم، بعد به ایران برگشتم و چند سفر دیگر خارجی هم رفتم و برگشتم.

ظاهرا شایعات راجع به شما تمامی ندارد؟

متاسفانه بله! الان هم مد شده هر کسی در این مملکت اختلاس می کند می گویند فلانی هم شریکش بوده! الان منتظرم ببینم نفر بعدی اختلاس چه کسی هست که من شریکش باشم! آقای امیر منصور آریا، اختلاس می کند من شریکشم! این خیلی عجیب است اگر من سوپرمن هم باشم وبه جای 24 ساعت 72 ساعت هم وقت داشته باشم علی القاعده نباید به این همه فعالیت برسم یعنی هر جا اختلاس می شود می گویند من شریکم نه، همه این شایعات از اساس دروغ است.

ظاهرا شایعه احضار شما هم به دادگاه درست نبوده؟

 تا این لحظه که در خدمت شما هستم نه به دادستانی ای نه به هیچ ارگان دیگری و تحت هیچ عنوان، نه مطلع نه متهم و نه چیز دیگری، احضار نشده ام. سازمان صدا و سیما اتفاقا به این مسائل به شدت حساس است و از طرف حراست، بازرسی، مدیران سازمان هم تا به حال نه در حد یک تلفن و نه حتی در حد یک ابلاغیه و احضاریه، مورد سوال قرار نگرفتم.

زندگی و کار کاملا شفاف و مشخصی دارم، و این شایعات که مقدار زیادی ملک و املاک دارم، کارخانه دارم، سهام دار چند تا بانک هستم کاملابی اساس و بی ربط است ولی حالا چرا این فضاها ایجاد می شود نمی دانم شاید یکی از آسیب های شهرت همین باشد. اصولا شهرت با خودش آسیب به همراه دارد شاید هم کسانی که در برنامه های تلویزیونی هدف انتقادهای ما  قرار می گیرند، دشمنی کنند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : مجری مشهور, نویسنده : مدیر amt بازدید : 764 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 14:11

خبرگزاری فارس: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه قیمت ارز پس از ثبات قیمتی، یکسان‌سازی خواهد شد، گفت: با اعلام و اجرای برنامه‌های جدید بانک مرکزی شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود.
 
 صمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» با بیان اینکه هدف بانک مرکزی راهبری قیمت ارز توسط مرکز مبادلات ازری است، اظهار داشت: همه هدف بانک مرکزی در میان مدت، پوشش تمامی تقاضاهای ارزی توسط سیستم بانکی و شبکه صرافی مجاز است و بر این اساس حتماً همگرایی نرخ مبادله‌ای با سایر نرخ‌های ارز ایجاد شده و پس از گذراندن دوران تثبیت، یکسان‌سازی نرخ نیز رخ خواهد داد.

 وی افزود: بانک مرکزی در نیمه دوم سال جاری با راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی برای کنترل قیمت‌ها وارد بازار ارز شده و با وجود برخی مشکلات توانسته تقاضای ارز گروه‌های کالایی 3 تا 7 و دارو و تجهیزات پزشکی را پوشش دهد.

 سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: در صورت ادامه این روند و اعلام برنامه‌های جدید بانک مرکزی تاثیر اجرای این سیاست‌ها را بر کاهش بیشتر قیمت ارز شاهد خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه پس از نهایی شدن، برنامه‌های جدید به تدریج اعلام خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها مربوط به تامین ارز بخش خدمات و افزایش گروه‌های کالایی است؛ با توجه به اینکه سیاست‌گذار پولی بیشتر تامین ارز بخش تولید را مد نظر دارد و این تقاضاها با وجود برخی مشکلات پوشش داده می‌شود و فشار تقاضا از بازار آزاد به مرکز مبادلات منتقل شده است.

 کریمی افزود: با عمق بخشی به مرکز مبادلات و تامین ارز در این مرکز، بازار آزاد هم مجبور به تعدیل قیمت‌ها و تبعیت از مرکز مبادلات است ضمن اینکه مختصات کلان اقتصادی نشان می‌دهد که منابع ارزی، توان تامین نیازهای کشور را دارد که البته بخشی از تقاضای فعلی، تقاضای انباشته از چند ماه گذشته بوده و در برخی بخش‌ها موجب مازاد تقاضا در برخی اسعار شده است.

 وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، در صورت تقویب عرضه ارز، مرکز مبادلات ارزی می‌تواند روند با ثباتی را در بازار ارز ایجاد کند و سرعت تامین ارز از طریق مرکز مبادلات افزایش می‌یابد.

 سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه هدف اصلی سیاست‌گذار پولی ایجاد ثبات قیمتی در بازار ارز است، گفت: نرخ ارز یک متغیر کلیدی در تمامی اقتصاد‌ها و به‌ویژه اقتصاد ایران است و بر بسیاری از متغیر‌های خرد و کلان اقتصادی مانند سرمایه‌گذاری، مصرف، تولید، واردات و صادرات موثر است.

 وی با اشاره به ایجاد ثبات نسبی قیمت ارز پس از راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی، اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی این مرکز ضریب تغییرات نرخ ارز حدود 3 درصد بوده که اتفاق بسیار خوبی است و این مساله به سرمایه‌گذاران علامت می‌دهد که بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی به دنبال ثبات قیمت ارز است.

 کریمی در واکنش به این سوال که گفته می‌شود از 1.3 میلیارد دلار ارز اختصاص یافته تنها 300 میلیون دلار پرداخت شده گفـت: هرگونه آمار و اطلاعاتی بدون ذکر منبع قابل اسنتاد نیست اما نکته‌ای که باید در این زمنیه گفته شود این است که مرکز مبادلات با همکاری وزارت، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بانک‌های کشور در مورد نوع ارز، مقصد و بانک کارگزار خارجی توافق لازم را انجام داده و هیچ‌گونه مانعی برای تخصیص ارز وجود ندارد.

 به گفته وی، وجوه ارزی طی 15 روز کاری پس از دریافت کد تخصیص ارز و تودیع ریال و وثایق آنها، پرداخت می‌شود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : یکسان سازی نرخ ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 592 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت: 13:57

به منظور رفاه حال متقاضیان ارز، از روز جاری( نهم مهرماه)، کلیه عملیات مربوط به عرضه و تقاضای ارز در مرکز مبادلات ارزی به سیستم بانکی سراسر کشور توسعه یافت.

 به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی گزارش داد: با اجرای فاز دوم طرح مبادلات ارزی، واردکنندگان کالا با اولویت‌های 3 تا 5 می توانند پس از ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای انجام فرآیند تخصیص ارز  راسا  به شعب ارزی بانکهای عامل خود در سراسر کشور مراجعه کنند و کلیه اطلاعات از آن پس به مرکز مبادلات ارزی منعکس خواهد شد.

 باتوجه به این تصمیم ، متقاضیان در تهران و شهرستانها نیازی به مراجعه حضوری به مرکز مبادلات ارزی نخواهند داشت. این تصمیم برای رفاه حال هموطنان و جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان ارز در مرکز مبادلات ارزی اتخاذ شده است و با عملیاتی شدن این فرآیند، پاسخگویی به متقاضیان در گستره شعب ارزی بانکهای سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

 برای هر بانک عامل در مرکز مبادلات ارزی واقع در ساختمان وزارت صنعت ، معدن و تجارت یک میز به منظور برقراری ارتباط با بانک مربوطه و بانک مرکزی درنظر گرفته شده است تا از این طریق تعامل بین بانک مرکزی و بانکها تسهیل و تسریع شود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : مبادلات ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 588 تاريخ : يکشنبه 9 مهر 1391 ساعت: 14:29

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه اندازی اتاق ارزی در کشور گفت: با این اقدام می خواهیم جلوی رانت خواری و ویژه خواری در بازار ارز را بگیریم.

به گزارش مهر سید شمس الدین حسینی ظهر شنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده قصد داریم نوسانات بازار را به حداقل رسانده و بازار شفافی را در عرصه ارز ایجاد کنیم تا جلوی ویژه خواری و رانت را بگیریم.

وی افزود: تامین ارز کالاهای غذایی و دارویی را در اولویت قرار داده و با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مرجع در کشور عرضه می کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارز در بانک به صورت شفاف و رقابتی در حال عرضه است، بیان داشت: در حالی که از ابتدا تزریق بیش از یک میلیارد دلار ارز به بازار برنامه ریزی شده بود ولی مقدار تقاضا کمتر از 10میلیون دلار در روز بود.

حسینی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت برای افزایش حمایت های مالی در بودجه سالانه استانها یادآور شد: تلاش شد بخش قابل توجهی از پروژه ها را از کدهای ملی به کدهای استانی تبدیل تا اعتبارات تملک دارایی استانها افزایش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قصد داریم از محل فروش اموال و دارایی دولتی بودجه های استانها را در حوزه های مختلف تملک دارایی تقویت کنیم.

حسینی بدون اشاره به میزان درآمدهای مالیاتی کشور در نیمه نخست امسال از افزایش 25 تا 30 درصدی انواع درآمدهای مالیاتی شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال 90 خبر داد.

وی جهت حضور در جلسه شورای اداری مازندران ، یادواره شهدای شهرستان میاندرود و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس سفر یک روزه ای به مازندران دارد.

جلسه شورای اداری چالوس تا ساعاتی دیگر با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و فرمانداران شهرهای غرب مازندران در چالوس برگزار می شود.

وی افزود: هم اکنون حتی کسانی که به دنبال تهیه ارز برای کالاهایی با اولویت سوم، چهارم و پنجم هستند، مشکلی ندارند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : رانت خواری در ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 597 تاريخ : يکشنبه 9 مهر 1391 ساعت: 14:28

ضرغامي در پاسخ به پرسش ايسنا، درباره‌ي پخش بازي‌هاي فوتبال و عدم خريد برخي بازي‌ها ملي توسط سازمان صداوسيما، گفت: هر بازي قيمتي دارد. خيلي از اوقات رسانه ملي بيش از قيمتي كه بايد براي يك بازي پرداخت كند، پرداخت مي‌كند. اما ممكن است در ادامه دلال‌هايي بخواهند از جيب ملت‌ و بيت‌المال مبالغي بيشتر از چيزي كه حقشان است مطالبه كنند. بودجه‌ي صدا وسيما بودجه دولتي و بيت‌المال است و صداوسيما حق ندارد رقمي چندين برابر و حتي چندين ده برابر نسبت به قيمت واقعي يك بازي پرداخت كند. ما اجازه‌ي چنين كاري را به لحاظ قانوني و شرعي نداريم.
او ادامه داد: متاسفانه بعضي از افراد در داخل به گونه‌اي برخورد مي‌كنند كه آنهايي كه در خارج از كشور هستند فكر مي‌كنند حتما اين بازي بايد پخش شود؛ بنابراين يك بازي كه قيمتش مي‌تواند پنج ميليون باشد با فضاسازي برخي دوستان و همكاران رسانه‌يي ممكن است به 100 ميليون تومان و با يك فضاسازي ديگر به 10 ميليارد تومان برسد. اين كه رسانه‌ها، بدون اطلاع، جاهلانه و ناشيانه به اين مساله دامن مي‌زنند باعث مي‌شود يك دلال 10 برابر قيمتي كه ارزش يك بازي است را اعلام كند.
 
ضرغامي خطاب به رسانه‌ها نيز گفت: رسانه متعهد بايد اين مساله را تجزيه و تحليل كند و شما بايد از ما بخواهيد كه رقم‌هاي بسيار نجومي را كه اصلا شايسته يك بازي نيست پرداخت نكنيم.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : رقم نجومی فوتبال, نویسنده : مدیر amt بازدید : 644 تاريخ : چهارشنبه 5 مهر 1391 ساعت: 20:33

دکتر علي اصغر پورمحمدي مدير شبکه سه سيما که کمتر مصاحبه اي از ايشان در مطبوعات به چشم مي‌خورد در گفتگويي با مجله فيلم به تشريح آخرين وضعيت پخش فوتبال هاي داخلي و خارجي پرداختند.

*سالهاست که گفته مي شود تلويزيون فيلم خارجي و مسابقه هاي فوتبال را بدون حق پخش روي آنتن مي فرستد،اما کسي از مسئولان، اين را نمي پذيرد...

درباره فيلم ها توضيحي ندارم چون ما يک اداره کل تامين برنامه خارجي داريم که شش هفت سال است شبکه ها را ملزوم کرده فيلم بدون رايت پخش نکنند. البته به نظر من الزام درستي نيست چون ما عضو قرارداد جهاني کپي رايت نيستيم. آن ها هم دارند کارهاي ما را بدون پرداخت کپي رايت پخش مي کنند. هر وقت عضو شديم، شکايت مي کنيم يا مورد شکايت قرارمي گيريم. حالا به نظرم لزومي ندارد رعايت کنيم اما اين اداره، برخورد مي کند. من سال 81 که در شبکه تهران بودم همه فيلم ها را بدون کپي رايت پخش مي کردم . البته گاهي شرکت هاي قلابي پخش فيلم در ترکيه، امارات و لبنان ادعا مي کنند که نماينده پخش بعضي کمپاني ها توليد کننده هستند يا سند هاي جعلي نمايندگي پخش فيلم هايي را دارند و از اين جعليات به ما هم فروخته اند. خود غربي ها از اينکه فيلم هاي شان در ايران پخش شود ناراحت نيستند، دوست هم دارند که ما فيلم هاي شان را پخش کنيم. اين ماجراها بحران ايجاد نمي کند که فيلمي بدون کپي رايت پخش شود. ما هزاران فيلم از يک کمپاني خريده ايم که شايد يکي از آن ها کپي رايت نداشته باشد و چون مشتري شان هستيم، شکايت نمي کند بکند هم به جايي نمي رسد اما سريال بدون رايت پخش نمي کنيم .

*درباره پخش فوتبال موارد زيادي بوده که با محو لوگو و حذف صدا پخش شان کرده ايد.

تلاش ما اين است که فوتبال و بقيه ورزشها را قانوني بخريم .ولي ما به سيستم چانه زني و خريد در لحظه هاي آخر معتقديم . فرض کنيد يک مجموعه بازي جهاني را ميگويند چهل ميليون دلار مي فروشند، اما ارزشش براي ما سه ميليون دلار است ،بعد از چانه زني و بيا و برو، با هفت هشت ميليون توافق مي کنيم. اما وقتي يک شبکه عربي، پنجاه ميليون يورو حق پخش مسابقه‌هايي را مي‌فروشد که به ما سه ميليون دلار نمي فروشند ، ما هم تا آخرين لحظه ها چانه زني مي کنيم اگر شد مي خريم اگر نشد بدون حق پخش از تصويرهايشان استفاده مي کنيم آن ها هم چاره اي ندارند و در آخر سر يک قيمت توافق مي کنيم چون وضع شان مثل يخ فروشان در تابستان بندر لنگه است که يخ شان دارد آب مي شود ، کسي بخرد يا نخرد از دست شان مي رود . مواردي هم بوده که بدون رايت پخش کرديم.

* آخرين موردش چي بوده است ؟

يادم نيست شايد سوپر جامي يا چيزي ازاين دست بوده. اغلب دنبال خريد قانوني بوده‌ايم . بعضي از رويداد هاي مهم مثل المپيک را از طريق اتحاديه راديو و تلويزيون آسيا و اقيانوسيه مي خريم.

*حق پخش يورو 2012 را چند خريديد؟

حدود ده ميليون دلار ، دقيقش را نمي دانم چون مذاکره ها در حوزه معاونت مالي و اداري خريد انجام مي شود و بنده هم در جلسه ها شرکت مي کنم.

*راستي اين قضيه اختلاف فدراسيون فوتبال با تلويزيون بر سرحقوق پخش بازي ها چه بود و به کجا کشيد ؟

خيلي از سوال هايي را که مي پرسيد مربوط به کل سازمان است که بنده نبايد پاسخ بدهم پاسخ اين سوال شما را هم آقاي مهندس تقدس نژاد معاون سازمان در حوزه مالي و اداري بايد بدهند ايشان نماينده سازمان در قرارداد في مابين تلويزيون با فدراسيون فوتبال بوده و هستند .

*اين قرارداد چيست ؟

قرارداد تلويزيون با فدراسيون فوتبال براي پخش بازي ها، يک قرارداد سه ساله است که الان در سال دوم آن قرار داريم. امسال تلويزيون بايد 135 ميليارد ريال براي پخش بازي ها بپردازد؛ در حالي که تلويزيون منافع و سهم خود را در آگهي هاي تبليغاتي دور زمين هاي فوتبال به فدراسيون بخشيده است. در همه جاي دنيا تبليغات دور زمين و ساير تبليغات با حق پخش با هم ديده مي شود. يعني يک رسانه حق پخش را مي خرد و تبليغات دور زمين را هم دارد. فدراسيون فوتبال طبق قانون حق ندارد و نمي تواند اين قرارداد را زير پا بگذارد و آن را خودسرانه فسخ کند؛ چون همان طور که مي دانيد همه قراردادها براي فسخ، شرايط و مواردي دارند که خوشبختانه در اين قرارداد شرايط فسخ به صراحت ذکر شده و جاي هيچ گونه تفسير و تأويل خاصي باقي نمي گذارد. فدراسيون فوتبال در حالي که حق پخش را به صدا و سيما فروخته و مبلغ سال اول آن را کامل دريافت کرده و حق فسخ يکطرفه قرارداد را نداشته و ندارد، با انجام يک خطاي محرز اين مال فروخته شده را به فرد ديگري نيز فروخته است. به قول حقوق دانان اين فروش مال غيرمحسوب مي شود و کار فدراسيون فوتبال طبق قانون جرم محسوب مي شود وعلاوه بر پرداخت خسارت و جرايم قانوني، قانون گذار براي عامل يا عاملان بين يک تا هفت سال زندان در نظر گرفته است. متاسفانه مسئولان فدراسيون بدون توجه به رعايت قوانين گول يک واسطه سودجو را خورده اند؛ واسطه اي که روزنامه دارد و روش هاي تبليغاتي و جناجال سازي را خوب مي داند. آنها به دنبال پروژه شکست خورده سي دي کردن فوتبال بودند و شعارها و جنجال هايي عليه صدا و سيما راه انداختند؛ سازماني که به نظر همه ورزشکاران و فدراسيون هاي ورزشي خدمات عظيمي به ورزش کشور کرده و وظيفه اش هم بوده است. مسئولان محترم فدراسيون فوتبال نبايد فراموش کنند که ايران کشور بزرگي است و صدا و سيماي ما هم سازمان بزرگي است و از ارکان مهم و اصلي کشور محسوب مي شود. مردم ايران اجازه نمي دهند ورزش کشور و فوتبال بازيچه يک واسطه سودجوي پول پرست شود؛ کسي که فقط به پول مي انديشد و اندکي منافع مالي و منافع مردم ايران و فوتبال دوستان را در نظر نمي گيرد. توصيه من به آقاي کفاشيان که فرد مؤمن و دلسوزي هستند، اين است که راه خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند و مشاوران خود را از افراد سالم و دلسوز و مؤمن و باشرف و وطن پرست انتخاب کنند تا شايد بشود براي پيشرفت اين فوتبال کاري کرد... ان شاء الله.

*اين درست است که برنامه نود پربيننده ترين برنامه طول تاريخ تلويزيون است؟

نه. در ميان برنامه هاي ورزشي بهترين و پربيننده ترين است اما سريال هايي داشته و داريم که پربيننده تر از نود هستند و کم هم نيستند.

*اما يکي از برنامه هاي پردوام بوده. وقتي هفت داشت راه مي افتاد خيلي ها مي گفتند اين برنامه قرار است نود سينمايي باشد. اما پيدا بود که جامعه سينمايي ما ظرفيت و طاقت برنامه اي با رويکرد نود را ندارد و عملا هم ديديم که اين اتفاق افتاد. تا جايي که شنيده ايم در اين ده يازده سال عمر برنامه نود شما از آن و فردوسي پور خيلي حمايت کرده ايد اما انگار از هفت و جيراني حمايت نکرديد و عمر برنامه او پس از دو سال به آخر رسيد. روايت خودتان از اين اتفاق چيست؟

ما پشتيبان همه برنامه ها و برنامه سازان هستيم؛ تا وقتي خوب کار مي کنند. نود هم خوبي ها و ضعف هايي داشته اما چون در مجموع به نفع فوتبال بوده، نه من که سازمان و آقاي مهندس ضرغامي و دکتر دارابي از اين برنامه، در دوره هاي گوناگون، حمايت کرده اند. من هم به سهم خودم نه تنها از نود که از بقيه برنامه ها هم حمايت مي کنم تا پا بگيرند و دل گرم باشند. ما بايد رابطه خوبي با تهيه کننده ها داشته باشيم که بتوانند خوب کار کنند. نود هم فراز و فرود داشته. يک جاهايي اغراق آميز انتقاد کرده و جاهايي بيش از حد به يک مساله کوچک پيله کرده و آبروي آدم ها را برده است. انتقادهايي به نود بوده که وارد است و به آقاي فردوسي پور هم گفته ايم. بارها گفته ايم که حق نداريم آبروي مسلمانان را ببريم. نمي شود ساعت 2 شب، درباره يک نفر حرف زد و بعد به او زنگ بزنيم که بيا از خودت دفاع کن. قبلش بايد با او هماهنگ کرد که لااقل بيدار باشد. به هر حال نود درباره فوتبال است، خدمت کرده و ما هم پشتيبانش هستيم. البته مواقعي هم بوده که حمايت نکرده ايم چون قابل حمايت نبوده است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : حق پخش لیگ برتر, نویسنده : مدیر amt بازدید : 787 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391 ساعت: 18:58

سخنگوی کانون صرافان با اعلام آمادگی برای همکاری با بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به دلیل مقاومت بازار نسبت به اجرای طرح جدید است و در صورت استمرار طرح تا دو هفته آینده قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

نصرت عزتی سامیان  با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مرکز مبادلات ارزی، اظهار داشت: بانک مرکزی هرگونه کمکی در مورد گشایش ارز نیاز داشته باشد، کانون صرافان آمادگی همکاری دارد تا این طرح موفق شود.

وی افزود: مطمئن هستیم که در صورت استمرار این سیاست تا دو هفته آینده بازار متعادل خواهد شد و افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به دلیل مقاومت بازار در برابر طرح اجرا شده است.

سخنگوی کانون صرافان با اشاره به افزایش قیمت دلار در دو روز اخیر تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی افراد در روز‌های گذشته با قیمت بیشتر ارز خریداری کرده‌اند نمی‌خواهند قیمت‌ها کاهش یافته و با ضرر و زیان مواجه شوند.

وی تاکید کرد: در واقع ارزهایی که در دو روز اخیر فروخته شده قیمتی کمتر از قیمت آنچه که اعلام می‌شود، دارد و طرح معاملات ارزی موفق خواهد بود.

به گفته وی، برای نقل و انتقال ارز در خارج از کشور در صورت درخواست بانک مرکزی همکاری خواهیم کرد.

عزتی در پاسخ به این سوال که شما معتقدید ارز با قیمت 2620 تومانی که هم‌اکنون درج شده فروخته نمی‌شود، گفت: میزان ارز فروخته شده با قیمت اعلامی به اندازه‌ای نیست که بگوییم قیمت ارز در بازار 2620 تومان است و در واقع مجموع قیمت ارز به فروش رسیده در بازار کمتر از این رقم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتاق معاملات ارز عرضه خود را ادامه دهد بازار را متعادل کرده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نوسانات ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 2608 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391 ساعت: 18:24

Windows 8 / Windows 7 Dual Boot

ویندوز ۸، سیستم‌عامل متفاوت و مدرن مایکروسافت است که تجربه رابط کاربری و امکانات تازه آن خالی از لطف نیست. اما اگر نرم‌افزارهای مختلفی برروی ویندوز ۷ خود دارید و نمی‌خواهید بین کارتان وقفه‌ای ایجاد شود یا مجموعه فعالیت‌ها و اطلاعات شما فعلاً با ویندوز ۷ سازگارتر و بهینه‌تر هستند، می‌توانید این دو سیستم‌عامل را در کنار‌ یکدیگر به کار بگیرید. در ادامه راهنمای بوت دوگانه ویندوز ۸ در کنار ویندوز ۷ را آموزش می‌دهیم.

 

اگر در حال حاضر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید و فعلاً برای مهاجرت به ویندوز ۸ آماده نیستید، بوت‌دوگانه یا Dual-Boot، به راحتی می‌تواند شما را برای مهاجرت به ویندوز ۸ آماده‌ کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد، تا زمان نقل‌مکان به ویندوز ۸، هر دو سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ را در کنارهم اجرا کنید. تمام چیزی که برای بوت‌دوگانه نیاز دارید، ایجاد یک پارتیشن جدید و نصب ویندوز ۸ است.

 

نکته: قبل از شروع این‌کار، حتماً از اطلاعات خود نسخه پشتیبان‌ تهیه کنید. با اینکه این کار، فرآیندی ساده را در پیش می‌گیرد، اما همیشه خطر از دست رفتن اطلاعات، هنگام انجام عملیات‌های مربوط به پارتیشن‌بندی هارددیسک وجود دارد. به کمک نرم‌افزارهایی نظیر Norton Ghost و یا Acronis True Image می‌توانید از اطلاعات درایو یا دیسک خود اصطلاحاً Image بگیرید، تا در صورت وقوع اتفاق‌های ناخواسته، با از دست رفتن اطلاعات، دچار ضرر دوچندان نشده و امکان بازیابی اطلاعات برای شما فراهم باشد.

۱- ایجاد یک پارتیشن جدید در ویندوز ۷

گام اول: در ویندوز ۷، کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره Run باز شود. حالا برای اجرای نرم‌افزار مدیریت دیسک (Disk Management) عبارت diskmgmt.msc را تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید.

گام دوم: برای فراهم نمودن فضای لازم برای نصب ویندوز ۸، ابتدا باید درایو C خود را کوچک (Shrink) کنید. برای این‌کار، در نرم‌افزار مدیریت دیسک، با راست‌کلیک بر روی درایو C، گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید. سپس تعیین کنید که قصد دارید درایو C را به چه میزان کوچک نمائید. حداقل ۱۵ تا ۲۰ گیگابایت را برای این کار اختصاصی دهید توجه داشته باشید که قرار است برروی این فضا ویندوز ۸ را نصب کنید.

Shrink volume 610x461

گام سوم: پس از پایان عمـلیات کوچک‌ســازی درایو، بر روی پارتیشن تخصیص‌داده نشده (Unallocated)، راست‌کلیک کرده و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید. حالا از طریق ویزارد بازشده مطمئن شوید که فرمت پارتیشن جدید NTFS باشد و یک نام دلخواه مثلاً Windows 8 نیز به آن اختصاص بدهید.

Format new volume 610x462

نصب ویندوز ۸

گام اول: از طریق یک DVD یا فلش USB که حاوی فایل راه‌انداز نصب ویندوز ۸ است، پروسه نصب ویندوز ۸ را شروع کنید.

گام دوم: هنگامی از شما در مورد نوع نصب (Type of Installation) سؤال شد، گزینه Custom را انتخاب نمایید.

Windows 8 custom install

گام سوم: محل نصب ویندوز ۸ را، پارتیشن جدیدی که در مرحله اول ایجاد کردید، انتخاب نمایید.

Install to new partition

پس از نصب موفق ویندوز ۸، منوی بوت به همراه هر دو سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ نمایش داده می‌شوند. در حالت پیش‌فرض، پس از ۳۰ ثانیه ویندوز ۸، اجرا می‌شود اما شما می‌توانید از طریق گزینه Change defaults or choose other options، سیستم‌عامل پیش‌فرض را به ویندوز ۷ تغییر دهید.

نظر شما درباره این روش چیست؟ آیا ترجیح می‌دهد از هر دو سیستم‌عامل در کنارهم بهره‌ ببرید؟ آیا روش‌های دیگری را می‌شناسید؟

منبع : زومیت

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر amt بازدید : 642 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391 ساعت: 13:59

خبرگزاری فارس: خودداری ورزشکار ایرانی از دست‌دادن با همسر شاهزاده انگلیسی به هنگام دریافت نشان نقره، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت.

 

خبرگزاری فارس: بازتاب خودداری ورزشکار ایرانی از مصافحه با همسر شاهزاده انگلیسی + فیلم و عکس

 

به گزارش مانیتورینگ فارس، «مهرداد کرم زاده» نماینده پرتاب دیسک کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک 2012 لندن روز یک شنبه توانست با رکورد 44 متر و 62 سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کند.

 

کرم‌زاده در مراسم اهدای مدال  که توسط «کترین میدلتون» همسر شاهزاده ویلیام انگلیسی برگزار شد از دست دادن با وی خودداری کرد که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی و جهان داشت.

روزنامه دیلی‌میل انگلیس نوشت: ورزشکار ایرانی از دست  دادن با دوشس کمبریج (لقب کترین میدلتون) در هنگام اهدای نشان نقره به وی خودداری کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه میدلتون به گرمی از سوی برندگان مدال طلا از بریتانیا و برنز از چین مورد استقبال قرار گرفت، افزود: اما هنگامی که نوبت کرم‌زاده برای دریافت نشان نقره رسید، این ورزشکار 40 ساله از دست دادن با میدلتون خودداری کرد و تنها دست‌هایش را بر روی سینه گذاشت.

دیلی‌میل تصریح کرد این رفتار ورزشکار ایرانی به دلیل عرف فرهنگی (احکام شرعی) بوده که تماس بدنی بین مرد با زن نامحرم را ممنوع می‌کند.

این روزنامه افزود: کترین میدلتون نیز دراینباره توجیه شده بود و هنگام اعطای نشان نقره، از بلندکردن دست خود به سمت کرم‌زاده خودداری کرد.

همچنین سایر روزنامه های انگلیسی از جمله «گاردین»، «دیلی تلگراف» و «اکسپرس» نیز با درج تصاویری از مراسم اهدای مدال به بازتاب خبر دست‌ندادن کرم‌زاده با همسر شاهزاده انگلیسی پرداختند.

 

 



آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : حاشیه ای بر پاراالمپیک, نویسنده : مدیر amt بازدید : 529 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1391 ساعت: 20:01

معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از فعال شدن سامانه ثبت نام از مردم در برنامه پزشک خانواده به نشانیwww.1590.ir خبر داد.
به گزارش رجانيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر سید رضا مظهری افزود: اقدام سرپرست خانوار برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده و انتخاب پزشک کافی است و لزومی ندارد تک‌تک اعضای خانوار برای ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی بر لزوم ثبت صحیح اطلاعات هویتی و شماره تلفن‌های همراه مردم در این سامانه تاکید و اضافه کرد: سرپرست خانوار می‌تواند پس از کامل کردن ثبت نام خود در پایگاه www.1590.ir، با باز کردن صفحات مربوط در این سامانه، برای ثبت دیگر اعضای خانوار و همچنین انتخاب پزشک خانواده اقدام کند.
 
معاون فنی مرکز مدیریت توسعه شبکه وزارت بهداشت با پیشنهاد این که اعضای خانواده به صورت مشترک یک پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند، گفت: پس از این که سرپرست خانوار محل سکونت را در سایت مربوط تعیین کرد، صفحه مربوط به پزشکان خانواده آن شهر باز می شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این زمینه نیز توصیه می‌شود افراد نزدیک‌ترین مطب به محل سکونت را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.
 
مظهری با بیان این که تعداد زیادی از پزشکان درخواست شرکت در برنامه پزشک خانواده تهران را داشته‌اند، افزود: تا این لحظه1157پزشک برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در حال افزایش است بنابراین اسامی پزشکان خانواده در پایگاه www.1590.ir در هر شهرستان و از جمله تهران همچنان در حال اضافه شدن است.
 
وی اضافه کرد: به این ترتیب اگر نام پزشک مورد نظر در سامانه www.1590.ir وجود نداشت، آن فرد می‌تواند ثبت نام خود را انجام دهد و برای انتخاب پزشک خانواده خود تا زمان اضافه شدن نام پزشک مورد نظر منتظر بماند.
 
مظهری گفت: در سامانه www.1590.ir پوشه ای به صورت اختصاصی برای هر خانوار در نظر گرفته می‌شود که افراد می‌توانند از این طریق با پزشک خانواده خود در ارتباط باشند، پیام‌ها، پرسش‌ها و شکایات احتمالی خود را به سوپروایزرهای شهرستانی و ملی انتقال دهند و پاسخ لازم را نیز دریافت کنند.
 
وی افزود: پزشک خانواده نیز به صورت موردی اگر کاری با افراد تحت پوشش خود داشته باشد، می‌تواند از این طریق با آنها ارتباط برقرار کند. در مجموع علاوه بر راه‌اندازی سامانه پیام‌کوتاه و انتقال اطلاعات از این طریق، افراد می‌توانند از طریق پوشه الکترونیکی نیز اطلاعات لازم را دریافت کنند.
 
معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به محض این که ثبت‌نام افراد در برنامه پزشک خانواده قطعی شود، پوشه الکترونیکی اختصاصی آن خانوار نیز فعال می‌شود.
 

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : سایت ثبت نام پزشک خانواده, نویسنده : مدیر amt بازدید : 730 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1391 ساعت: 19:58

زیان 7 میلیارد دلاری اروپا از تحریم نفتی ایران در ۲ ماه گذشته

خبرگزاری فارس: در حالی که متوسط قیمت نفت یک ماه قبل از تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپایی به 95 دلار در هر بشکه رسیده بود با افزایش این رقم به 102.5 و 107.5 دلار در دو ماه پس از تحریم ایران هزینه واردات نفت این اتحادیه 6.9 میلیارد دلار افزایش یافت.
 
 به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، در حالی که بیش از دو ماه از تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپایی می گذرد بررسی تحولات بازار نفت نشان می دهد تحریم ایران تاکنون چندین میلیارد دلار برای اعضای این اتحادیه هزینه اضافی در بر داشته است.

 آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در ماه ژوئن، یک ماه قبل از اجرای عملی تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپایی 95 دلار در هر بشکه بوده است و این رقم در نخستین ماه اجرای تحریم ها به 102.5 دلار و در ماه دوم یعنی اوت به 107.5 دلار در هر بشکه رسیده است.

 حجم کل واردات نفت اتحادیه اروپایی نیز بالغ بر 11 میلیون بشکه در روز اعلام شده است. بر این اساس اعضای اتحادیه اروپایی برای واردات 11 میلیون بشکه نفت در 31 روز ژوئن 32.4 میلیارد دلار پرداخت کرده اند و هزینه واردات نفت آن ها در ماه جولای به 35 میلیارد دلار و در ماه اوت به 36.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

 بدین ترتیب برآوردهای انجام شده نشان می دهد اتحادیه اروپایی در دو ماه پس از اجرای تحریم ایران 6.9 میلیارد دلار هزینه بیشتر برای خرید نفت مورد نیاز خود بدون افزایش حجم واردات، پرداخت کرده است.

 این در حالی است که به عقیده کارشناسان زیان های اروپا از تحریم ایران بسیار بیشتر از این رقم است. بسیاری از پالایشگاه های اروپایی بر اثر تحریم ایران و به دلیل افزایش قیمت نفت در بازار اروپا قدرت رقابت خود در مقابل پالایشگاه های آسیایی را از دست داده اند. پالایشگاه های اروپایی همچنین باید هزینه های زیادی را برای تغییر سیستم خود به منظور پالایش نفت های دیگر بپردازند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : زیان اروپا از تحخریم ایران, نویسنده : مدیر amt بازدید : 477 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1391 ساعت: 19:57

گروه اقتصادی، مهدی ساسانی، کارشناس پژوهشکده ایتان: طبق اعلام بانك مركزي، تورم عمومي كشور در سال 90، 21.5 درصد بوده است. بر اين اساس در سه زير گروه اصلي «كالا»، « خدمات» و « مسكن، آب، برق و ساير سوخت‏ها» نرخ تورم به ترتيب 27.3، 14.7 و 18.3 اعلام شده است.

به گزارش رجانیوز، اين آمار نشان مي دهد تورم گروه اصلي كالا در سال 90 بيش از تورم عمومي كشور بوده است بنا بر اين عامل اصلي افزايش تورم در سال 90 نسبت به سال 89 تورم بخش كالا بوده است كه همچنان نيز ادامه دارد.

«افزايش نرخ ارز در كالاهاي وارداتي» و همچنين «افزايش قيمت مواد اوليه و كالاهاي واسطه‏اي» بواسطه افزايش نرخ ارز در كنار «افزايش هزينه انرژي واحدهاي توليدي» از علل اصلي افزايش شاخص قيمت گروه كالا در سال90 نسبت به سال 89 است كه باعث رشد 28.7 درصدي در اين گروه شده است.

 در اين شرايط براي كنترل تورم ، تثبيت نرخ ارز از اولويت اول برخوردار است چراكه در صورت افزايش نرخ ارز علاوه‏بر افزايش نرخ تورم عمومي اقتصاد كشور از منظر حجم يارانه‏هاي تخصيصي در اقتصاد به وضعيت قبل از هدفمندكردن يارانه‏ها وحتي بدتر از آن قرار مي‏گيرد.

ساماندهي و مديريت صحيح نرخ ارز مستلزم دو اقدام اصولي زير توسط بانك مركزي است:

الف) تثبيت نرخ مرجع  1226 تومان براي دلار: از آنجاكه تغيير قيمت نرخ ارز مرجع انتظارات تورمي بازار را افزايش داده و به بي ثباتي بازار مي‏انجامد لذا ضروري است نرخ مرجع دلار در قيمت فعلي 1226 براي كالاهاي اساسي تثبيت شود.

ب) فروش اعتباري ارز به صورت نامحدود براي وارد ات كالا: در اين صورت با فرض قيمت 2200 توماني ارز در بازار ضروري است بانك مركزي به صورت نامحدود با فروش ارز به صورت اعتباري به قيمت 2000 تومان به واردكنندگان كالا صرفاً در حساب‏هاي بانكي اقدام نمايد. در اين شرايط از يك سو قيمت ارز به سمت ثبات حركت كرده و از سوي ديگر نقدينگي نيز در سطح وسيع جمع آوري مي شود كه به نوبه خود منجر به كاهش تورم عمومي مي‏شود. همچنين كسري بودجه دولت متأثر از تحريم‏هاي نفتي كاهش مي‏يابد. پس از كاهش نرخ ارز بانك مركزي مي‏تواند در مرحله دوم ارز نامحدود را به صورت اعتباري به قيمت 1900 تومان عرضه كند و به همين صورت نسبت به كاهش پلكاني فاصلة نرخ ارز مرجع و بازار آزاد اقدام نمايد.اين سياست به دليل كنترل انتظارات تورمي كاهش سرعت گردش پول را كه از ديگر عوامل افزايش نقدينگي است به دنبال دارد.

به منظور جلوگيري از انحراف ارزهاي تخصيصي به كالاي قاچاق و مديريت واردات صرفاً از مبادي رسمي كشور ضروري است اين ارز در دو مرحله به واردكنندگان اختصاص يابد. در مرحله اول 50 درصد هنگام خريد و بارگيري كالا و در مرحلة دوم مابقي 50 درصد پس از ترخيص كالا از گمرك انجام شود تا رصد ارز از مرحله تخصيص تا ترخيص به صورت شفاف انجام پذير

رجا نیوز آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : تثبیت نرخ ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 488 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1391 ساعت: 19:56

متن كامل بيانات رهبرانقلاب

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على الرّسول الأعظم الأمين و على ءاله الطّاهرين‌ و صحبه المنتجبين و على جميع الأنبياء و المرسلين.‌
 
به شما ميهمانان گرامى، سران و هيئتهاى نمايندگى كشورهاى جنبش عدم تعهد و نيز ديگر شركت‌كنندگان در اين اجلاس بزرگ بين‌المللى خوشامد ميگويم.
 
ما در اينجا گرد آمده‌ايم تا به هدايت و كمك پروردگار، حركت و جريانى را كه در شش دهه‌ى قبل با هوشمندى و موقعيت‌شناسى و شجاعت چند تن از رهبران سياسىِ دلسوز و مسئوليت‌پذير پايه‌گذارى شد، به اقتضاى موقعيتها و نيازهاى امروز جهان ادامه دهيم و بلكه به آن جانى تازه و تحركى دوباره ببخشيم.
 
ميهمانان ما از مناطق جغرافيائى دور و نزديك در اينجا گرد آمده و متعلق به مليتها و نژادهاى گوناگون و داراى تعلقات اعتقادى و فرهنگى و تاريخى و وراثتىِ متنوعند؛ ولى همان طور كه «احمد سوكارنو» يكى از بنيانگذاران اين جنبش در كنفرانس معروفِ باندونگ در سال 1955 گفت، مبناى تشكيل عدم تعهد، نه وحدت جغرافيائى يا نژادى و دينى، بلكه وحدت نياز است. آن روز كشورهاى عضو جنبش عدم تعهد، به پيوندى كه بتواند آنها را از سيطره‌ى شبكه‌هاى اقتدارگرا و مستكبر و سيرى‌ناپذير مصون بدارد، نيازمند بوده‌اند؛ امروز با پيشرفت و گسترش ابزارهاى سلطه‌گرى، اين نياز همچنان پابرجا است.
 
من ميخواهم حقيقت ديگرى را مطرح كنم:
اسلام به ما آموخته است كه انسانها با وجود ناهمگونيهاى نژادى و زبانى و فرهنگى، فطرت همسانى دارند كه آنها را به پاكى و عدالت و نيكوكارى و همدردى و همكارى فرا ميخواند و همين سرشت همگانى است كه اگر از انگيزه‌هاى گمراه‌كننده به سلامت عبور كند، انسانها را به توحيد و معرفت ذات متعالى خداوند رهنمون ميگردد.
 
اين حقيقت تابناك داراى چنان ظرفيتى است كه قادر است پايه و پشتوانه‌ى تشكيل جوامع آزاد و سرافراز و برخوردار از پيشرفت و عدالت - توأماً - گردد و شعاع معنويت را بر همه‌ى فعاليتهاى مادّى و دنيائى انسانها نفوذ دهد و بهشتى دنيائى - پيش از بهشت اخروىِ موعود اديان الهى - براى آنان فراهم آورد. و نيز همين حقيقت مشترك و همگانى است كه ميتواند شالوده‌ريز همكاريهاى برادرانه‌ى ملتهائى باشد كه از نظر شكل ظاهرى و سابقه‌ى تاريخى و منطقه‌ى جغرافيائى، شباهتى به يكديگر ندارند.
 
همكاريهاى بين‌المللى هرگاه بر چنين شالوده‌اى استوار باشد، دولتها ارتباطات ميان خود را نه بر اساس ترس و تهديد يا افزون‌طلبى و منافع يكجانبه يا واسطه‌گرىِ افراد خائن و خودفروش، بلكه بر پايه‌ى منافع سالم و مشترك، و برتر از آن، منافع انسانيت بنا ميكنند و وجدان بيدار خود و خاطر ملتهاى خود را از دغدغه‌ها آسوده ميسازند.
اين نظم آرمانى در نقطه‌ى مقابل نظام سلطه قرار دارد، كه در قرنهاى اخير قدرتهاى سلطه‌گر غربى، و امروز دولت زورگو و متجاوز آمريكا، مدعى و مبلّغ و پيشقراول آن بوده‌ و هستند.
 
ميهمانان عزيز!
امروز آرمانهاى اصلى جنبش عدم تعهد با گذشت شش دهه همچنان زنده و پابرجاست؛ آرمانهائى مانند استعمارزدائى ، استقلال سياسى و اقتصادى و فرهنگى، عدم تعهد به قطبهاى قدرت و ارتقاء همبستگى و همكارى ميان كشورهاى عضو. واقعيتهاى امروز جهان با آن آرمانها داراى فاصله است؛ ولى اراده‌ى جمعى و تلاش همه‌جانبه براى عبور از واقعيتها و دست يافتن به آرمانها، هرچند پُر چالش، ليك اميدآفرين و ثمربخش است.
 
ما در گذشته‌ى نزديك، شاهد شكست سياستهاى دوران جنگ سرد و نيز يكجانبه‌گرائىِ پس از آن بوده‌ايم. جهان با عبرت‌آموزى از اين تجربه‌ى تاريخى، در حال گذار به نظام بين‌المللى جديدى است و جنبش عدم تعهد ميتواند و بايد نقش نوينى ايفاء نمايد. اين نظام بايد بر پايه‌ى مشاركت همگانى و برابرى حقوق ملتها استوار باشد؛ و همبستگى ما كشورهاى عضو اين جنبش براى شكل‌گيرى اين نظم نوين، از ضرورتهاى بارز عصر كنونى است.
 
خوشبختانه چشم‌انداز تحولات جهانى، نويدبخش يك نظام چند وجهى است كه در آن، قطبهاى سنتى قدرت جاى خود را به مجموعه‌اى از كشورها و فرهنگها و تمدنهاى متنوع و با خاستگاههاى گوناگون اقتصادى و اجتماعى و سياسى ميدهند. اتفاقات شگرفى كه در سه دهه‌ى اخير شاهد آن بوده‌ايم، آشكارا نشان ميدهد كه برآمدن قدرتهاى جديد با بروز ضعف در قدرتهاى قديمى همراه بوده است. اين جابه‌جائى تدريجى قدرت، به كشورهاى عدم تعهد فرصت ميدهد تا نقش مؤثر و شايسته‌اى را در عرصه‌ى جهانى بر عهده بگيرند و زمينه‌ى يك مديريت عادلانه و واقعاً مشاركتى را در پهنه‌ى گيتى فراهم آورند. ما كشورهاى عضو اين جنبش توانسته‌ايم در يك دوران طولانى، با وجود تنوع ديدگاهها و گرايشها، همبستگى و پيوند خود را در چهارچوب آرمانهاى مشترك حفظ كنيم؛ و اين دستاورد ساده و كوچكى نيست. اين پيوند ميتواند دستمايه‌ى گذار به نظمى عادلانه و انسانى قرار گيرد.
 
شرائط كنونى جهان فرصتى شايد تكرارنشدنى براى جنبش عدم تعهد است. سخن ما آن است كه اتاق فرمان جهان نبايد با ديكتاتورى چند كشور غربى اداره شود. بايد بتوان يك مشاركت دموكراتيك جهانى را در عرصه‌ى مديريت بين‌المللى شكل داد و تضمين كرد. اين است نياز همه‌ى كشورهائى كه مستقيم يا غيرمستقيم از دست‌اندازى چند كشور زورگو و سلطه‌طلب زيان ديده‌اند و مى‌بينند.
 
شوراى امنيت سازمان ملل داراى ساختار و سازوكارى غيرمنطقى، ناعادلانه و كاملاً غير دموكراتيك است؛ اين يك ديكتاتورىِ آشكار و يك وضعيت كهنه و منسوخ و تاريخ مصرف گذشته است. با سوء استفاده از همين سازوكار غلط است كه آمريكا و همدستانش توانسته‌اند زورگوئيهاى خود را در لباس مفاهيم شريف بر دنيا تحميل كنند. آنها ميگويند «حقوق بشر»، و منافع غرب را اراده ميكنند؛ ميگويند «دموكراسى»، و دخالت نظامى در كشورها را به جاى آن مى‌نشانند؛ ميگويند «مبارزه با تروريسم»، و مردم بى‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمبها و سلاحهاى خود ميسازند. در نگاه آنها، بشريت به شهروندان درجه‌ى يك و دو و سه تقسيم ميشوند. جان انسان در آسيا و آفريقا و آمريكاى لاتين ارزان، و در آمريكا و غرب اروپا گران قيمت‌گذارى ميشود. امنيت آمريكا و اروپا مهم، و امنيت بقيه‌ى بشريت بى‌اهميت دانسته ميشود. شكنجه و ترور اگر به دست آمريكائى و صهيونيست و دست‌نشاندگان آنها صورت گيرد، مُجاز و كاملاً قابل چشم‌پوشى است. زندانهاى مخفى آنها كه در نقاط متعددى در قاره‌هاى گوناگون شاهد زشت‌ترين و نفرت‌انگيزترين رفتارها با زندانيان بى‌دفاع و بى‌وكيل و بى‌محاكمه است، وجدان آنان را نمى‌آزارد. بد و خوب، كاملاً گزينشى و يكطرفه تعريف ميشود. منافع خود را به نام «قوانين بين‌المللى»، و سخنان تحكم‌آميز و غيرقانونى خود را به نام «جامعه‌ى جهانى» بر ملتها تحميل ميكنند و با شبكه‌ى رسانه‌اىِ انحصارىِ سازمان‌يافته، دروغهاى خود را راست، و باطل خود را حق، و ظلم خود را عدالت‌طلبى وانمود ميكنند و در مقابل، هر سخن حقى را كه افشاگر فريب آنها است، دروغ، و هر مطالبه‌ى برحقّى را ياغيگرى مينامند.
 
دوستان! اين وضعيت معيوب و پر زيان، غيرقابل ادامه است. همه از اين هندسه‌ى غلط بين‌المللى خسته شده‌اند. جنبش 99 درصدى مردم در آمريكا بر ضدّ كانونهاى ثروت و قدرت در آن كشور، و اعتراض عمومى در كشورهاى اروپاى غربى به سياستهاى اقتصادى دولتهاشان نيز نشان لبريز شدن پيمانه‌ى صبر و تحمل ملتها از اين وضعيت است. بايد اين وضعيت نامعقول را علاج كرد.
پيوند مستحكم و منطقى و همه‌جانبه‌ى كشورهاى عضو جنبش عدم تعهد ميتواند در يافتن و پيمودن راه علاج، تأثيرات عميقى بر جاى بگذارد.
 
حضار محترم!
صلح و امنيت بين‌المللى از جمله‌ى مسائل حادّ جهان امروز ما است و خلع سلاحهاى كشتار جمعى و فاجعه‌بار، يك ضرورت فورى و يك مطالبه‌ى همگانى است. در دنياى امروز، امنيت، پديده‌اى مشترك و غيرقابل تبعيض است. آنها كه سلاحهاى ضد بشريت را در زرادخانه‌هاى خود انبار ميكنند، حق ندارند خود را پرچمدار امنيت جهانى قلمداد كنند. اين - بى‌شك - نخواهد توانست نيز امنيت را براى خود آنها به ارمغان آورد. امروز با تأسفِ فراوان ديده ميشود كه كشورهاى دارنده‌ى بيشترين تسليحات هسته‌اى، اراده‌اى جدّى و واقعى براى حذف اين ابزارهاى مرگبار از دكترين نظامى خود ندارند و آن را همچنان عامل رفع تهديد و شاخصى مهم در تعريف جايگاه سياسى و بين‌المللى خود ميدانند. اين تصور، به كلّى مردود و مطرود است.
 
سلاح هسته‌اى نه تأمين‌كننده‌ى امنيت و نه مايه‌ى تحكيم قدرت سياسى است، بلكه تهديدى براى اين هر دو است. حوادث دهه‌ى 90 قرن بيستم نشان داد كه داشتن اين تسليحات نميتواند رژيمى همانند شوروى سابق را هم حفظ كند. امروز نيز كشورهائى را ميشناسيم كه با داشتن بمب اتم، در معرض امواج ناامنى‌هاى مهلكند.
 
جمهورى اسلامى ايران استفاده از سلاح هسته‌اى و شيميائى و نظائر آن را گناهى بزرگ و نابخشودنى ميداند. ما شعار «خاورميانه‌ى عارى از سلاح هسته‌اى» را مطرح كرده‌ايم و به آن پايبنديم. اين به معنى چشم‌پوشى از حق بهره‌بردارى صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى و توليد سوخت هسته‌اى نيست. استفاده‌ى صلح‌آميز از اين انرژى، بر اساس قوانين بين‌المللى، حق همه‌ى كشورها است. همه بايد بتوانند از اين انرژى سالم در مصارف گوناگونِ حياتى كشور و ملتشان استفاده كنند و در اِعمال اين حق، وابسته به ديگران نباشند. چند كشور غربى كه خود دارنده‌ى سلاح هسته‌اى و مرتكب اين كار غيرقانونى‌اند، مايلند توان توليد سوخت هسته‌اى را نيز در انحصار خود نگه دارند. حركتى مرموز در حال شكل‌گيرى است تا انحصار توليد و فروش سوخت هسته‌اى را در مراكزى با نام بين‌المللى ولى در واقع در پنجه‌ى چند كشور معدود غربى، تثبيت و دائمى كنند.
 
طنز تلخ روزگار ما آن است كه دولت آمريكا كه دارنده‌ى بيشترين و مرگبارترين سلاحهاى هسته‌اى و ديگر سلاحهاى كشتار جمعى و تنها مرتكبِ به‌كارگيرى آن است، امروز ميخواهد پرچم مخالفت با اشاعه‌ى هسته‌اى را به دوش بگيرد! آنها و شركاى غربى‌شان رژيم صهيونيستىِ غاصب را به سلاحهاى هسته‌اى مجهز كرده و براى اين منطقه‌ى حساس، تهديدى بزرگ فراهم كرده‌اند؛ اما همين مجموعه‌ى فريبگر، استفاده‌ى صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى را براى كشورهاى مستقل برنميتابند و حتّى با توليد سوخت هسته‌اى براى راديوداروها و ديگر مصارف صلح‌آميز انسانى، با هرچه در توان دارند، ستيزه‌گرى ميكنند. بهانه‌ى دروغين آنان، بيم از توليد سلاح هسته‌اى است. در مورد جمهورى اسلامى ايران، آنان خود ميدانند كه دروغ ميگويند؛ اما سياست‌ورزى، آنگاه كه كمترين اثرى از معنويت در آن نباشد، دروغ را هم مجاز ميشمرد. آيا آن كه در قرن بيست‌ويكم زبان به تهديد اتمى ميگشايد و شرم نميكند، از دروغگوئى پرهيز و شرم خواهد كرد؟!
 
من تأكيد ميكنم كه جمهورى اسلامى هرگز در پى تسليحات هسته‌اى نيست، و نيز هرگز از حق ملّت خود در استفاده‌ى صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى چشم‌پوشى نخواهد كرد. شعار ما «انرژى هسته‌اى براى همه، و سلاح هسته‌اى براى هيچكس» است. ما بر اين هر دو سخن پاى خواهيم فشرد و ميدانيم كه شكستن انحصار چند كشور غربى در توليد انرژى هسته‌اى در چهارچوب معاهده‌ى عدم اشاعه، به سود همه‌ى كشورهاى مستقل و از جمله كشورهاى عضو جنبش عدم تعهد است.
 
تجربه‌ى سه دهه ايستادگىِ موفقيت‌آميز در برابر زورگوئى‌ها و فشارهاى همه‌جانبه‌ى آمريكا و متحدانش، جمهورى اسلامى را به اين باور قطعى رسانده است كه مقاومت يك ملت متحد و داراى عزم راسخ، قادر است بر همه‌ى خصومتها و عنادها فائق آيد و راه افتخارآميز به سوى هدفهاى بلند خود را بگشايد. پيشرفتهاى همه‌جانبه‌ى كشور ما در دو دهه‌ى اخير واقعيتى است كه در برابر چشم همگان قرار دارد و رصدكنندگان رسمى بين‌المللى مكرراً بدان اذعان كرده‌اند؛ و اين همه در شرائط تحريمها و فشارهاى اقتصادى و تهاجم تبليغاتى شبكه‌هاى وابسته به آمريكا و صهيونيسم اتفاق افتاده است. تحريمهائى كه ياوه‌گويان، آن را فلج‌كننده ناميدند، نه تنها ما را فلج نكرده است و نخواهد كرد، بلكه گامهاى ما را محكمتر، و همت ما را بلندتر، و اطمينان ما را به درستى تحليلهاى خود و نيز به توانائى درون‌زاى ملتمان راسختر كرده است. ما يارى خداوند را در اين چالشها بارها و بارها به چشم ديده‌ايم.
 
ميهمانان گرامى!
لازم ميدانم در اينجا از يك مسئله‌ى بسيار مهم سخن بگويم؛ كه اگرچه مربوط به منطقه‌ى ما است، ولى ابعاد گسترده‌ى آن از اين منطقه فراتر رفته و سياستهاى جهانى را در طول چندين دهه تحت تأثير قرار داده است و آن، مسئله‌ى دردآور فلسطين است. خلاصه‌ى اين ماجرا آن است كه يك كشور مستقل و داراى شناسنامه‌ى روشنِ تاريخى به نام «فلسطين»، بر اساس يك توطئه‌ى وحشتناك غربى با سردمدارى انگليس در دهه‌ى 40 قرن بيستم، از ملت آن، غصب و به زور سلاح و كشتار و فريب، به جماعتى كه عمدتاً از كشورهاى اروپائى مهاجرت داده شده‌اند، واگذار گرديده است. اين غصب بزرگ كه در آغاز با كشتارهاى جمعىِ مردم بى‌دفاع در شهرها و روستاها و راندن مردم از خانه و كاشانه‌ى خود به كشورهاى هم‌مرز همراه بود، در طول بيش از شش دهه همچنان با همين جنايتها ادامه يافته است و امروز هم ادامه دارد. اين، يكى از مهمترين مسائل جامعه‌ى بشريت است. سران سياسى و نظامى رژيم غاصب صهيونيست، در اين مدت از هيچ جنايتى پرهيز نكرده‌اند؛ از كشتار مردم و ويران كردن خانه‌ها و مزارع آنان و دستگيرى و شكنجه‌ى مردان و زنان و حتّى كودكان آنان، تا تحقير و توهين به كرامت اين ملت و سعى در نابودى و هضم آن در معده‌ى حرامخوار رژيم صهيونيستى، و تا محورهای بیانات در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهددوحمله به اردوگاههاى آنان در خود فلسطين و در كشورهاى همسايه كه ميليونها آواره را در خود جاى ميداده است. نامهاى «صبرا» و «شتيلا» و «قانا» و «دير ياسين» و امثال اينها با خون مردم مظلوم فلسطين در تاريخ منطقه‌ى ما ثبت شده است. اكنون نيز پس از شصت و پنج سال، هنوز همچنان همين جنايتها در رفتار گرگان درنده‌ى صهيونيست با باقى‌ماندگان در سرزمينهاى اشغالى ادامه دارد. آنها پى‌درپى جنايتهاى جديدى مى‌آفرينند و منطقه را با بحران تازه‌اى روبه‌رو ميكنند. كمتر روزى است كه خبرى از قتل و جرح و زندانى كردن جوانهائى مخابره نشود كه به دفاع از وطن و كرامت خود برخاسته و به ويرانگرى مزارع و خانه‌هاى خود اعتراض كرده‌اند. رژيم صهيونيستى كه با به راه انداختن جنگهاى فاجعه‌بار و كشتار مردم و اشغال سرزمينهاى عربى و سازماندهى تروريسم دولتى در منطقه و جهان، دهها سال ترور و جنگ و شرارت به راه انداخته، ملت فلسطين را كه براى احقاق حق خود به پا خاسته و مبارزه ميكنند، تروريست مينامد و شبكه‌ى رسانه‌هاى متعلق به صهيونيزم و بسيارى از رسانه‌هاى غربى و مزدور نيز با زير پا گذاشتن تعهّد اخلاقى و رسانه‌اى، اين دروغ بزرگ را تكرار ميكنند. سردمداران سياسىِ مدعى حقوق بشر نيز چشم بر اين همه جنايت بسته و بدون شرم و پروا، از آن رژيم فاجعه‌آفرين حمايت كرده و در نقش وكيل‌مدافع آن ظاهر ميشوند.
 
سخن ما آن است كه فلسطين متعلق به فلسطينى‌ها است و ادامه‌ى اشغال آن، ظلمى بزرگ، تحمل‌ناپذير و خطرى عمده براى صلح و امنيت جهانى است. همه‌ى راههائى كه غربيها و وابستگان آنها براى «حل مسئله‌ى فلسطين» پيشنهاد كرده و پيموده‌اند، غلط و ناموفق بوده است و در آينده نيز چنين خواهد بود. ما راه‌حلى عادلانه و كاملاً دموكراتيك را پيشنهاد كرده‌ايم: همه‌ى فلسطينى‌ها، چه ساكنان كنونى آن، و چه كسانى كه به كشورهاى ديگر رانده شده و هويت فلسطينى خود را حفظ كرده‌اند، اعم از مسلمان و مسيحى و يهودى، در يك همه‌پرسىِ عمومى، با نظارتى دقيق و اطمينان‌بخش شركت كنند و ساختار نظام سياسى اين كشور را انتخاب نمايند و همه‌ى فلسطينيانى كه سالها رنج آوارگى را تحمل كرده‌اند، به كشور خود باز گردند و در اين همه‌پرسى و سپس تدوين قانون اساسى و انتخابات، شركت نمايند. آنگاه صلح برقرار خواهد شد.
 
در اينجا مايلم پندى خيرخواهانه به سياستمداران آمريكائى كه تاكنون همواره به عنوان مدافع و پشتيبان رژيم صهيونيستى در صحنه حاضر شده‌اند، بدهم: اين رژيم تاكنون براى شما دردسرهاى بيشمار داشته است؛ چهره‌ى شما را در ميان ملتهاى منطقه، منفور و شما را در چشم آنان شريك جنايات صهيونيستهاى غاصب معرفى كرده است؛ هزينه‌هاى مادى و معنوى كه در طول سالهاى متمادى از اين رهگذر به دولت و ملت آمريكا تحميل شده است، سرسام‌آور است؛ و احتمالاً در آينده اگر همين روش ادامه يابد، هزينه‌هاى شما سنگين‌تر هم خواهد شد. بيائيد به پيشنهاد جمهورى اسلامى درباره‌ى همه‌پرسى بينديشيد و با تصميمى شجاعانه، خود را از گره ناگشودنى كنونى نجات دهيد. بى‌شك مردم منطقه و همه‌ى آزادانديشان گيتى از اين اقدام استقبال خواهند كرد.
 
ميهمانان محترم!
اكنون به سخن آغازين باز ميگردم. شرائط گيتى حساس و جهان در حال گذار از يك پيچ تاريخىِ بسيار مهم است. انتظار ميرود كه نظمى نوين در حال تولد يافتن باشد. مجموعه‌ى غيرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ى جهانى را در خود جاى داده است و ميتواند در شكل‌دهى آينده نقشى بزرگ ايفاء كند. تشكيل اين اجلاس بزرگ در تهران نيز خود حادثه‌اى پرمعنا است كه بايد در محاسبات به كار آيد. ما اعضاء اين جنبش با هم‌افزائى امكانات و ظرفيتهاى گسترده‌ى خود ميتوانيم براى نجات جهان از ناامنى و جنگ و سلطه‌گرى، نقشى تاريخى و ماندگار بيافرينيم.
 
اين مقصود فقط با همكاريهاى همه‌جانبه‌ى ما با يكديگر امكان‌پذير است. در ميان ما، كشورهاى بسيار ثروتمند و نيز كشورهاى داراى نفوذ بين‌المللى كم نيستند. علاج مشكلات با همكاريهاى اقتصادى و رسانه‌اى و انتقال تجربه‌هاى پيشبرنده و تعالى‌بخش، كاملاً امكان‌پذير است. بايد عزمهامان را راسخ كنيم؛ به هدفها وفادار بمانيم؛ از اخم قدرتهاى زورگو نترسيم و به لبخند آنان دل خوش نكنيم؛ اراده‌ى الهى و قوانين آفرينش را پشتيبان خود بدانيم؛ به شكست تجربه‌ى اردوگاه كمونيستى در دو دهه پيش، و شكست سياستهاى به اصطلاح ليبرال دموكراسى غربى در حال حاضر - كه نشانه‌هاى آن را در خيابانهاى كشورهاى اروپائى و آمريكایی و گره‌هاى ناگشودنى اقتصاد اين كشورها همه مى‌بينند - با چشم عبرت بنگريم. و بالاخره سقوط ديكتاتورهاى وابسته به آمريكا و همدست رژيم صهيونيستى در شمال آفريقا و بيدارى اسلامى در كشورهاى منطقه را فرصتى بزرگ بشماريم. ما ميتوانيم به ارتقاء «بهره‌ورى سياسى جنبش عدم تعهد» در مديريت جهانى بينديشيم؛ ميتوانيم براى تحول در اين مديريت، سندى تاريخى تهيه كنيم و ابزارهاى اجرائى آن را فراهم نمائيم؛ ميتوانيم حركت به سمت همكاريهاى مؤثر اقتصادى را طراحى و الگوهاى ارتباط فرهنگى ميان خود را تعريف كنيم. بى‌شك تشكيل دبيرخانه‌ى فعال و پرانگيزه‌اى براى اين تشكيلات، خواهد توانست به حصول اين مقاصد كمكى بزرگ و پر تأثير تقديم كند.
 
متشكرم‌

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : متن کامل سخنان مقام معظم رهبری, نویسنده : مدیر amt بازدید : 1014 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 22:10

جانشين فرمانده ناجا از كشف ۱۱۳ سلاح جنگي در تورهاي ايست و بازرسي خبرداد و گفت: تامين امنيت تهران چهار لايه داشت.
به گزارش ايسنا،‌ سردار احمدرضا رادان صبح امروز در مراسم تقدير و تشكر از كميته‌هاي اجرايي برگزار كننده شانزدهمين اجلاس سران جنبش غير متعهدها با بيان اينكه اين عمليات ترافيكي و امنيتي يكي از بزرگترين عمليات‌هاي جهان بود گفت: اين اجلاس نشان‌دهنده اقتدار، ثبات و امنيت ايران است كه امروزه از زبان تعداد كثيري از مهمانان اين اجلاس مهم نيز اتلاق شد كه ايران با توجه به همسايگاني كه در پيرامون خود دارد جزو امن‌ترين كشورها محسوب مي‌شود.
 
وي با بيان اينكه پس از ابلاغ ماموريت، پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گرفت و قرار گاه امام علي (ع) به عنوان اولين اقدام عملي تامين امنيت تشكيل شد گفت: در اين راستا ۱۵ كميته نيز تشكيل شد.
 
رادان با بيان اينكه سه اقدام قبل، حين و بعد از اجلاس در نظر گرفته شد گفت: هر سه اقدام حساس، سنگين و بي‌نظير بود.
 
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه يكي از بزرگترين كارهايي كه نيروي انتظامي قبل از شروع اجلاس انجام داد پاكسازي چهره شهرها به خصوص تهران بود كه با حساسيت و سنگيني انجام شد، گفت:‌ نيروي انتظامي قبل از اجلاس براي پاكسازي شهر اقدام به جمع‌آوري چندين هزار معتاد، ولگرد، كارتن‌خواب، متكدي و افراد آسيب را كرد كه ما مجبور بوديم براي ايجاد ظرفيت براي نگهداري اين افراد چانه‌زني كنيم و اين مهم نه تنها در تهران بلكه در شهرهايي كه مهماناني به آنجا مي‌رفتند، انجام شد.
 
وي با بيان اينكه براي پوشش هرچه بهتر اجلاس دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت‌ها نيز وارد عمل شد گفت: قرارگاه امنيت تهران كه به فرماندهي سردار ساجدي‌نيا مديريت مي‌شد، زحمت‌هاي فراواني در قبل و حين اجلاس متحمل شد كه توانست يكي از بي‌نظيرترين عمليات‌هاي ترافيكي و امنيتي را به رخ بكشند. به گونه‌اي كه در كميته راهور قرارگاه امنيت تهران محاسبه كرديم كه اگر تنها رفت و آمدها را يكبار حساب كنند بيش از ۳۰ هزار كيلومتر پيمايش ترافيكي در شهر تهران انجام گرفته است.
 
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه هفت مسير ويژه براي انتقال مهمانان پيش‌بيني و شناسايي شد گفت: اقداماتي كه بايد در طول مسير و همچنين شعاع مطمئنه صورت مي‌گرفت در جاي خود حساس و زمان‌بر بود كه به خوبي اجرا شد.
 
وي با بيان اينكه تامين امنيت تهران چهار لايه داشت گفت: سعي شد با توجه به فرمايشات فرمانده ناجا كمترين مزاحمت براي مردم ايجاد شود كه شايد در جهان سابقه نداشته باشد كه ماموران پليس در هنگام انجام يك عمليات عظيم انتظامي، امنيتي ملاحظه مردم را داشته باشند و اگر قصوري در اين مورد انجام شد از مردم عذرخواهي مي‌كنم.
 
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه سامانه پايش تصويري از فرودگاه تا هتل و پس از آن، ورود به اجلاس بسيار مهم بود گفت: اين سامانه پايش تصويري در نوع خود عالي و بي‌نظير بود.
 
وي با بيان اينكه پس از قرارگاه امنيت تهران، قرارگاه حفاظت از شخصيت‌ها به فرماندهي سردار البرزي كار بسيار سنگيني را بر عهده داشت گفت:‌ در اين قرارگاه ۹۶۰ در موضوعات مختلف و تخصصي آموزش‌هاي لازم را ديدند و قبل از شروع اجلاس بيش از ۴ بار كل عمليات جابجايي و كنترل مسيرها را تمرين كردند.
 
رادان عمليات جابجايي شخصيت‌ها را كاري بسيار مهم و سنگين عنوان كرد و گفت: با افتخار عنوان مي‌كنم كه اقدامات انجام شده در دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت‌ها بسيار دقيق، همچون يك ساعت بود و به هيچ عنوان بازپس ترافيكي نداشتيم.
 
جانشين فرمانده ناجا در تشريح اقدامات كميته مرز گفت: يكي از سنگين‌ترين كميته‌هاي انجام شده كميته مرز بود كه حساسيت‌هاي ويژه‌اي در مرزها بخصوص مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق وجود داشت اما با اقداماتي كه در كميته مرز انجام گرفت ما مطمئن بوديم كه هيچ خللي در مرزها نيست.
 
وي با بيان اينكه در اين مدت كشفيات در مرزها در برخي موضوعات كاهش يافته است گفت:‌ اين نشان مي‌دهد كه انسداد معابر مرزي به خوبي صورت گرفته است.
 
رادان با بيان اينكه بالغ بر ۳۳ هزار گشت در مدت زمان برگزاري اجلاس در مرزها صورت گرفته گفت: اين در حالي است كه ۱۷ هزار كمين به پشتيباني انسداد مرزها وارد صحنه شده بود.
 
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه شيب كنترلي مرزها ۳۰-۵۰-۷۰ و ۱۰۰ درصد بود گفت: در طول زمان برگزاري اجلاس و دو روز قبل از آن مرزبانان در آماده‌باش صد در صد بودند و با وجود اتمام زمان اجلاس همچنان مرزبانان در آماده‌باش هستند.
 
وي با بيان اينكه كميته ايست‌هاي بازرسي و گلوگاه‌ها و همچنين هماهنگي فرودگاه به بهترين نحو انجام شد گفت: دقت پرسنل در تورهاي ايست و بازرسي به گونه‌اي بود كه به عنوان مثال كشفيات در اين چند روز به نوبه خود بي‌نظير بود و به عنوان مثال ۱۱۳ سلاح جنگي كشف شد.
 
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در مرزهاي شمال‌غرب نيز عده‌اي قصد ورود به داخل كشور را داشتند گفت:‌ خوشبختانه مرزبانان اقدام به تعقيب آنان كرده و توانستند تعدادي از آنان را دستگير كنند.
 
رادان در پايان ضمن تقدير و تشكر از مسئولان كميته‌هاي اجرايي اجلاس گفت: تامين امنيت و برقراري ترافيك اين اجلاس يكي از بزرگترين عمليات‌هاي دنيا بود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : امنیت اجلاس تهران, نویسنده : مدیر amt بازدید : 570 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 22:03

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب کشور اخیراً در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه الجزیره با موضوع اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حضور یافت و دفاعی جانانه از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
به گزارش مشرق در این برنامه تلویزیونی علاوه بر صادق زیباکلام، مصطفی علانی، مدیر امنیت و دفاع مرکز تحقیقات خلیج فارس در دوبی و شخصی به نام مهدی خلجی که الجزیره عنوان کرد از پژوهشگران! موسسه واشنگتن است نیز به عنوان میهمان حضور داشتند.
 
میهمانانی که البته دائما تاکید داشتند بر اینکه اجلاس نم برای تهران هیچ دستاوردی نداشته است و جمهوری اسلامی ایران موفق نشده است با برگزاری این اجلاس مشکلاتش را حل کند.!
 
نکته جالب این برنامه تلویزیونی اما صحبت‌های جالب زیباکلام درباره، اجلاس نم در تهران، مواضع ایران در قبال سوریه و نیز پاسخ‌هایی بود که وی خطاب به صحبت‌های غرض‌ورزانه دو مهمان دیگر برنامه ارائه کرد.
 
وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در مواجهه با آمریکا و مباحثی که پیرامون پرونده هسته‌ای این کشور مطرح شده با موقعیت حساسی مواجه است.
 
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: اما دشمنان ایران در ایزوله کردن کشور ما موفق نبوده‌اند و نشانه این عدم توفیق هم حضور کشورهای دنیا در مقیاس وسیع در اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران و نیز حضور بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در این اجلاس است.
 
زیباکلام که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد ادامه داد: من باید اضافه کنم که در قبال این اجلاس و مسئله ایران دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه آمریکا به هیچ وجه نتوانست در منصرف کردن کشورها برای حضور در اجلاس غیر متعهدها در تهران موفق باشد.
 
و نکته دوم هم این بود که کشورهای مختلف دنیا با وجود فشارهای آمریکا؛ در سطوح بالایی اعم از پادشاه، رئیس جمهور، وزیر خارجه و غیره در اجلاس تهران شرکت کردند و این مسئله گویای آن است که ایران امتیازات فراوانی را علیه آمریکا و رژیم اسرائیل در اختیار دارد.
 
***
این چهره سیاسی کشورمان در بخش‌ دیگری از این برنامه ضمن پاسخگویی اصولی به صحبت‌های غرض‌ورزانه علانی و خلجی و مواضع فرافکنانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد:
"صحبت این برنامه درباره مشکلات ایران نیست بلکه درباره اجلاس غیر متعهدها در تهران است. اما گویا مهمانان برنامه متوجه این موضوع نیستند. ضمن اینکه آقای خلجی هم که اینگونه درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند التفات لازم را نسبت به واقعیت‌های پیرامون جمهوری اسلامی ایران ندارد. من واقعا متوجه حرف‌های آقای خلجی نیستم."
 
صادق زیباکلام در بخش دیگری از این برنامه پیرامون مواضع طرح شده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس نم درباره سوریه گفت: مسئله سوریه برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله استراتژیک است. سوریه تنها کشور عربی است که از ایران در هنگام جنگ با عراق پشتیبانی کرد.
 
همچنین سوریه تنها کشوری است که درباره فلسطین مواضع یکسانی با ایران دارد و از حزب‌الله لبنان نیز حمایت‌های صریحی بعمل آورده است.
 
مجری الجزیره هنگامیکه صحبت‌های زیباکلام به این بخش رسید حرف‌های وی را قطع کرد

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : اجلاس تهران در رسانه ها, نویسنده : مدیر amt بازدید : 551 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 22:02

همزمان با انتقاد رئیس کمیته تحقیقات جنگ 33 روزه علیه لبنان از طرح مسئله حمله یکجانبه به ایران،نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس خشم خود را از سخنان مهم و تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در جمع مقامات بیش از 120 کشور جهان ابراز داشت.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات ، قاضی "الیاهو وینوگراد" رئیس کمیته تحقیقات جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان موسوم به کمیته وینوگراد، با انتقاد شدید از نتانیاهو و باراک در قبال مواضعی که درباره حمله یکجانبه علیه ایران اتخاذ کرده اند، تاکید کرد: در صورت وقوع این جنگ خسارات سنگینی به اسرائیل وارد می شود.

 وینوگراد در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود: فکر نمی کنم تصمیم گیرندگان درباره اقدام نظامی علیه ایران به نتایج تحقیقات جنگ لبنان توجه کنند. اگر جنگ آغاز شود با بزرگترین مصیبت روبرو می شویم. وی در ادامه بر لزوم توجه همه جانبه نتانیاهو به عواقب جنگ علیه ایران اشاره کرد.


 از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  امروز اظهار داشت: ایران جدیت کافی از سوی جامعه بین المللی مشاهده نمی کند تا در نتیجه آن برنامه هسته ای اش را متوقف کند.

 به گزارش النشره نتانیاهو که در آغاز جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی صحبت می کرد، افزود: تا زمانی که ایران خط قرمزها را نبیند، برنامه هسته ای اش را متوقف نخواهد کرد.

 وی با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: 120 کشور جهان در تهران گردهم آمدند و به اظهارات ضد اسرائیلی رهبر ایران گوش فرا دادند، هیچ کسی هم محل برگزاری نشست را ترک نکرد که با توجه به گزارش اخیر آژانس این نشان دهنده خطرناک شدن وضعیت است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : اسرائیل و اجلاس تهران, نویسنده : مدیر amt بازدید : 508 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 22:00

شایعه ارز 3000 تومانی چگونه دهان به دهان در بازار بزرگ تهران پیچید؟

 به گزارش خبرنگار مهر، این روزها که پایتخت تعطیلات پنج روزه - به مناسبت برگزاری اجلاس سران عدم تعهد- را گذرانده، یک شایعه دهان به دهان پیچیده؛ ارز 3 هزار تومانی در راه است؟

 فارغ از درست یا غلط بودن این شایعه که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی آن را تکذیب کرد، می‌توان دلایل احتمالی رواج این شایعه را بررسی کرد.

 از بازار تهران خبر می‌رسد که برخی فروشندگان به خریداران عمده کالاها شایعه ارز 3 هزار تومانی در آینده‌ای نزدیک را مطرح می‌کنند؛ اما دلیل این کار چیست؟

نخست با توجه به اینکه اکثر خریداران بازار بزرگ تهران، فروشندگان صنف‌های مختلف از سرتاسرکشور هستند، همین شایعه منجر به این می‌شود که دهان به دهان و مغازه به مغازه در شهرهای مختلف بپیچید و این شایعه در نهایت تورم انتظاری را به ارمغان می‌آورد.

دوم هجوم خریداران عمده به بازار بزرگ تهران برای خریداری کالاها با این توهم که موج جدید افزایش قیمتها با گرانی ارز در راه است، فروش کلان برخی بازاریانی که سناریوی شایعه گرانی ارز را نوشتند، در پی خواهد داشت، درحالی که اصلا شاید در بازار ارز فعلا خبری از تغییر قیمتها نباشد.

 از مراجع نظارتی و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود که با تشدید نظارتها، با شایعه پراکنی ارز 3000 تومانی در بازار بزرگ تهران برخورد قانونی کنند تا تورم جدیدی از این ناحیه به اقتصاد کشور تحمیل نشود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ارز3000 تومانی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 500 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 21:57