آشیان مهر تنکابن

ساخت وبلاگ

مدل دوربین

کیفیت
( مگاپیکسل )

قیمت با گارانتی اصلی
( تومان )

Sony Cyber-Shot DSC - H90

16.4

600.000

Sony Cybershot DSC - H200

20.4

900.000

Sony Cybershot DSC - H100

16.4

800.000

Sony Cyber-Shot DSC-TX55

16.8

---

Sony Cyber-Shot DSC-TX20

16.8

790.000

Sony Cyber-Shot DSC-TX200V

18.9

880.000

Sony Alpha NEX-7

24.3

5.000.000

Sony Alpha NEX-F3

16.7

1.500.000

Sony DC - HX200v

18.9

---

Sony DC - HX10v

18.9

850.000

Sony DC - HX20v

18.9

1.150.000

Sony Cyber-Shot DSC-HX200V

18.9

1.420.000

Sony Cyber-Shot DSC-HX100V

16.8

---

Sony Cyber-Shot DSC-HX10V

18.9

890.000

Sony Cyber-Shot DSC-HX20V

18.9

1.100.000

Sony Cyber-Shot DSC-HX30V

18.9

---

Sony Cyber-Shot DSC-WX9

16.8

---

Sony Cyber-Shot DSC-WX7

16.8

---

Sony Cyber-Shot DSC-WX70

16.8

500.000

Sony Cyber-Shot DSC-WX50

16.8

480.000

Sony Cyber-Shot DSC-WX100

18.9

580.000

Sony Cyber-Shot DSC-WX150

18.9

670.000

ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : قیمت دوربین دیجیتال, نویسنده : مدیر amt بازدید : 739 تاريخ : چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت: 22:01

 
این داستان باورنکردنی می توانست موضوع سناریو یک فیلم سینمایی باشد: یک زن باردار مرد، بچه اش متولد شد و او به زندگی بازگشت.
 
 

شبکه ایران: این داستان باورنکردنی می توانست موضوع سناریو یک فیلم سینمایی باشد: یک زن باردار مرد، بچه اش متولد شد و او به زندگی بازگشت.

به گزارش ABC news ، اریکا نیگرلی 32 ساله آموزگار ادبیات انگلیسی در میسوری سیتی ایالت تگزاس 9 ماهه باردار بود که سر کلاس درس از حال رفت و به زمین افتاد.

قلب اریکا از کار افتاده بود. همکارانش با یک دستگاه شوک قلبی تلاش کردند تا رسیدن ماموران امداد او را به زندگی بازگردانند.

اریکا به بیمارستان انتقال یافت و پزشکان فورا با سزارین نوزاد دختر او را به دنیا آوردند. هنگم سزارین قلب اریکا هنوز نمی تپید و عمل به عنوان یک جراحی پس از مرگ تلقی شد.

پس از تولد بچه ، پزشکان در آخرین تلاش خود بار دیگر سعی کردند مادر را به زندگی بازگردانند. این کار پزشکان بیمارستان موفقیت آمیز بود و قلب اریکا دوباره به تپش افتاد.

پزشکان وی برای مدت پنج روز به طور مصنوعی به حالت کما در آوردند. اریکا از یک نارسایی قلبی که تشخیص داده نشده بود، رنج می برد.

این مادر خوش اقبال که به لطف مهارت و وظیفه شناسی پزشکان زندگی دوباره یافت، می گوید: حتی واژه قدرشناسی نمی تواند گویای زحماتی باشد که پزشکان و همکارانم برای من ، بچه و شوهرم انجام دادند.

وی در مراسم تقدیری که هفته جاری در شورای شهرداری میسوری سیتی برای همکاران اریکا و پزشکان برگزار شد، می افزاید: هنگام وقوع این حادثه سر کلاس احساس ضعف شدید کرده و سرم را خم کردم و پس از آن دیگر چیزی به یادم نمی آید.

به گزارش ABC news ، نوزاد دختر که نامش را الاینا گذاشته اند اکنون سه ماهه بوده و حدود سه کیلو وزن دارد. نوزاد هنوز به اکسیژن نیاز داشته اما پزشکان اطمینان می دهند که الاینا به زودی سلامت کامل خود را خواهد یافت.

 ناتان شوهر اریکا می گوید: ما بسیار خوشبخت هستیم. دختر کوچولوی فوق العاده ای داریم و همسرم نیز دوباره به زندگی بازگشته و سلامت کامل خود را بازیافته است.


 
این مادر خوش اقبال که به لطف مهارت و وظیفه شناسی پزشکان زندگی دوباره یافت، می گوید: حتی واژه قدرشناسی نمی تواند گویای زحماتی باشد که پزشکان و همکارانم برای من ، بچه و شوهرم  انجام دادند.
وی در مراسم تقدیری که هفته جاری در شورای شهرداری میسوری سیتی برای همکاران اریکا و پزشکان برگزار شد، می افزاید: هنگام وقوع این حادثه سر کلاس احساس ضعف شدید کرده و سرم را خم کردم و پس از آن دیگر چیزی به یادم نمی آید.
به گزارش ABC news ، نوزاد دختر که نامش را الاینا گذاشته اند اکنون سه ماهه بوده و حدود سه کیلو وزن دارد. نوزاد هنوز به اکسیژن نیاز داشته اما پزشکان اطمینان می دهند که الاینا به زودی سلامت کامل خود را خواهد یافت.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : زنده شدن زن مرده, نویسنده : مدیر amt بازدید : 843 تاريخ : چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت: 21:59

پول‌های برداشتی به حساب بانک‌ها بازگردانده می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از سلب صلاحت 10 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره نرخ سود بانکی رعایت نکردند خبرداد و گفت: مسئولان برخی از واحدهای بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری متخلف را برکنار کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: 10 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره نرخ سود بانکی رعایت نکردند، سلب صلاحیت شدند، همچنین مسئولان برخی از واحدهای بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری متخلف را برکنار کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تخلفات ارزی بانکها، با بیان اینکه بانک مرکزی گزارشهای خود را به نهادهای نظارتی ارائه کرده و در انتظار اعلام نتیجه است، تصریح کرد: 30 هزار میلیارد ریال را از حساب متخلفان ارزی برداشت و به حساب خزانه کل واریز کردیم.

وی گفت: تصور همکاران ما این بود که مابه التفاوت‌هایی از قیمت ارز که در آنها انحراف وجود داشت مربوط به بیت المال است که باید به خزانه برمی گشت. با توجه به این امر پس از رسیدگی مراجع نظارتی به این موضوع و تشخیص اینکه اشتباه برداشت کرده ایم و بخشی از این برداشت باید بازگردانده شود این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد بخشودگی جرایم دیرکرد تولیدکنندگانی که تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: در قانون بودجه سال 91 به هیأت مدیره بانکها این اختیار را دادیم که چنانچه تولیدکنندگان دریافت کننده تسهیلات بانکی، بدهی خود را تقسیط و شروع به پرداخت کنند، جرایم تأخیرشان بخشیده شود اما این شرط را هم گذاشتیم که اگر با وجود تقسیط کردن و بخشیده شدن جرایم، دریافت کنندگان تسهیلات، بازپرداخت را انجام ندهند مجدداً آن جرایم برقرار شود.

وی اظهارداشت: علاوه بر مصوبه مجلس، بانکها این اختیار را دارند که با مشتریان مذاکره و در صورت لزوم بدهی ها را تقسیط کنند و بخشش جرایم نیز از اختیارات نظام بانکی است.

بهمنی گفت: بانکها موردی تولیدکنندگان را در نظر می گیرند و آنهایی که مستحق بخشش بدهی هستند مورد توجه قرار می دهند اما اگر بخواهیم همه را شامل این موضوع کنیم کار علمی نخواهد بود.


آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : سلب صلاحیت بانکها, نویسنده : مدیر amt بازدید : 854 تاريخ : چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت: 22:46

در حالی بامداد پنجشنبه تیم ملی کشتی ایران و آمریکا مسابقه‌ای نمادین برای حفظ کشتی در بازی‌های المپیک برگزار کردند که همچنان باوجود گذشت چند روز از این مسابقه حواشی این دیدار نمادین بیشتر از متن آن قابل توجه قرار گرفته است!

به گزارش تهران پرس، در حالی بامداد پنجشنبه تیم ملی کشتی ایران و آمریکا مسابقه‌ای نمادین برای حفظ کشتی در بازی‌های المپیک برگزار کردند که همچنان باوجود گذشت چند روز از این مسابقه حواشی این دیدار نمادین بیشتر از متن آن قابل توجه قرار گرفته است!
 
درست چند ساعت پیش از دیدار ایران برابر آمریکا مسئولان برگزاری این رقابت اعلام کردند که برای تیم ایران دوبنده ای را طراحی کرده اند که ایران باید با این دوبنده ها در مسابقه حضور پیدا کند!  دوبنده که نه آبی بود و نه قرمز بلکه دقیقا مشابه پرچم عزیز جمهوری اسلامی ایران بود!
 
عکسهای رسیده از نیویورک نشان می‌داد که در کنار این دو بنده نیز نوشته شده: کشتی را در المپیک نگه دارید؛ با وجود این از ابتدا نیز این کار فرهنگی آمریکایی ها جای تعجب زیادی را داشت. با گذشت چند ساعت مسئولان و مربیان تیم ایران متوجه نکته ای ظریف شدند! نکته ای که حتی احسان لشگری ملی پوش کشورمان نیز متوجه آن نشده بود. لشگری که حتی با این دوبنده عکس یادگاری نیز گرفته بود غافل از آن بود که این دوبنده مشابه همان دوبنده ای است که در فیلم ضد ایرانی «رستلر» یا کشتی گیر بر تن یکی از شخصیت ها بوده است.
 
ماجرا از جایی شروع می شود که در سال 2009 و در زمانی که هجمه ای از فیلم های ضد ایرانی علیه ایران در هالیوود ساخته شده بود "دارن آرنوفسکی" کارگردان مشهور هالیوودی فیلمی ضد ایرانی را می سازد که این فیلم، برنده جایزه شیر طلایی از جشنواره فیلم ونیز نیز می شود. فیلمی که مضمون آن توهین به پرچم مقدس ایران بود و بازیگر نقش کشتی‌گیر "میکی رورک" است.
 
در این فیلم ضد ایرانی و توهین آمیز، یک قهرمان سابق کشتی کج در آمریکا، در آخرین مبارزه‌اش با حریفی روبرو می‌شود که گویا ایرانی است! لباس کشتی این فرد در این فیلم پرچم جمهوری اسلامی، با کلمه مقدس "الله" است؛ یعنی دقیقا مشابه همین دوبنده ای که آمریکایی ها برای تیم ملی کشتی کشورمان طراحی کرده اند! کشتی‌گیر آمریکایی، سرانجام پرچم و لباس کشتی گیر آمریکایی را که همان پرچم جمهوری اسلامی است، از دست او درآورده و چوب پرچم را با کوبیدن بر زانویش می‌شکند و توهینی علنی نیز به پرچم مقدس کشورمان می کند!
 
فرق این فیلم با دیگر فیلم‌ها درآن است، که قهرمانش جدا از توهین به ملت ایران، نشانه‌های جمهوری اسلامی را نیز مورد تهاجم قرارمی‌دهد!
 
دوستی خاله خرسه!
 
در چنین شرایطی مشخص شد که مسئولان کشتی آمریکا که در این مدت دم از دوستی با ایران می زدند بار دیگر سیاست را در ورزش دخیل کرده اند و نشان دادند که سعی داشتند تا با ظرافتی خاص نقشه ای شوم را طراحی کرده و توهینی آشکار به ایران کرده باشند. با وجود این، در آخرین دقایقی منتهی به دیدار مسئولان فدراسیون کشتی متوجه موضوع فوق می شوند تا شاید برای یکبار هم که شده تصمیمی درست از سوی مسئولان فدراسیون را شاهد باشیم.
 
در همین ارتباط غلامرضا محمدی مربی تیم ملی کشتی کشورمان که در آمریکا نیز حضور داشت، گفت: این دوبنده را آمریکایی ها طراحی کرده بودند و ما در آخرین دقایق متوجه شدیم و از آنجایی که صلاح نبود با این دوبنده راهی میدان شویم تصمیم گرفتیم با دوبنده های وطنی راهی این پیکار شویم. کلمه الله برای ما مقدس و بزرگ است و هیچ گاه حاضر نخواهیم بود که با دوبنده ای مزین به نام الله و به این شکل راهی میدان شویم که مبادا توهینی به این اسم بزرگ و مقدس صورت گیرد

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : کشتی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 892 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 20:34

ریزش شدید قیمت سکه در بازار نقد و آتی/ انتظار سقوط بیشتر طلای جهانی

یک کارشناس بازار آتی سکه با اشاره به ریزش شدید قیمت سکه و کاهش دلار در بازار نقدی و آتی، گفت: سررسیدهای آتی با ۲ درصد منفی معامله می‌شود و تحلیل‌گران بازار از کاهش بیش‌تر قیمت‌ها با توجه به پارامترهای تأثیرگذار خبر می‌دهند.

خبرگزاری فارس: ریزش شدید قیمت سکه در بازار نقد و آتی/ انتظار سقوط بیشتر طلای جهانی

احمد بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امروز روند نزولی و ریزش شدید قیمتی سکه در بازار نقدی و آتی از روزهای گذشته تاکنون بیش‌تر شده است، اظهار داشت:بسیاری از تحلیل‌گران بازار معتقدند که قیمت‌ها با توجه پارامترهای تأثیرگذار بر بازار مجددا ریزش خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه خبر تحویل زودتر از موعد سکه‌های پیش‌فروشی از دیگر عوامل کاهش قیمت‌ها در بازار است، گفت: انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به روند کاهشی اونس جهانی وجود دارد.

بیات ادامه داد: روند  اونس در پایان هفته کاهشی بود و انتظار می‌رود، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی همچنان بریزد.

وی با اشاره به اینکه هر گرم طلای 18 عیار در بازار تا 114 هزار تومان کاهش یافته است، تصریح کرد: بسیاری از تحلیل‌ها از پارامتر‌های مؤثر بازار نشان از افت مجدد قیمت دلار در بازار دارد.

به گزارش فارس، امروز دو سررسید تیر و خرداد ماه حداقل با 1.5 درصد منفی معامله می‌شود در حالی که سکه در بازار نقدی طی روزهای اخیر از یک‌میلیون و 350 هزار تومان تا پایین‌ترین قیمت یعنی یک‌میلیون و 220 هزار تومان(130 هزار تومان کاهش) داد و ستد می‌شود.

یادآور می‌شود، معامله‌گران بازار معتقدند با وجود اینکه همه فروشنده شده‌اند تا خریدار، امیدی برای بازگشت به قیمت‌های سابق و افزایش وجود ندارد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : کاهش قیمت ارز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 2751 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 20:31

مدل

نمایشگر

قیمت . تومان

Samsung LED 55ES7770

55 اینچ

8.550.000

Samsung LED 40ES7770

40 اینچ

4.200.000

Samsung LED 55ES7750

55 اینچ

8.000.000

Samsung LED 46ES7750

46 اینچ

4.800.000

Samsung LED 55ES6980

55 اینچ

7.400.000

Samsung LED 46ES6980

46 اینچ

4.500.000

Samsung LED 40ES6980

40 اینچ

3.350.000

Samsung LED 40ES6960

40 اینچ

3.100.000

Samsung LED 55ES6950

55 اینچ

6.850.000

Samsung LED 40ES6950

40 اینچ

2.800.000

Samsung LED 46ES5960

46 اینچ

3.350.000

Samsung LED 40ES5960

40 اینچ

2.600.000

Samsung LED Smart 46ES8880

46 اینچ

5.710.000

Samsung LED Smart 55ES8880

55 اینچ

9.500.000

Samsung LED Smart 40ES7770

40 اینچ

4.200.000

Samsung LED Smart 46ES7770‎‎

46 اینچ

5.300.000

Samsung LED Smart 55ES7770‎‎

55 اینچ

7.550.000

Samsung LED Smart 55ES6980

55 اینچ

7.400.000

Samsung LED Smart 46ES6980

46 اینچ

4.400.000

Samsung LED Smart 40ES6980

40 اینچ

3.350.0 آشیان مهر تنکابن...

ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : قیمت تلویزیون, نویسنده : مدیر amt بازدید : 985 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 13:58

 


 

 

مدل تبلت

حافظه داخلی
( گیگابایت )

سایز
( اینچ )

گارانتی اصلی

Galaxy Note N8000

16

10.1

1,900,000

Galaxy Note N8000

32

10.1

2,300,000

Galaxy Note N8000

64

10.6

2,450,000

Galaxy Tab 2 P3100

8

7.0

1.200.000

Galaxy Tab 2 P3100

16

7.0

1,300,000

Galaxy Tab 2 P3100

32

7.0

1,400,000

Galaxy Note 8 N5100

16

8.0

1,950,000

Galaxy Tab 2 P5100

16

10.1

1,450,000

Galaxy Tab 2 P5100

32

10.1

1,650,000

Galaxy Tab 2 P6800

32

7.7

1,480,000

P6800 Galaxy Tab

16

7.7

1,870,000

P6800 Galaxy Tab

32

7.7

1,995,000

P7500 Galaxy Tab

16

10.1

1,550,000

P7500 Galaxy Tab

64

10.1

1,650,000

ATIV Smart PC 500T

64

11.6

2,990,000

Tablet PC Slate XE700T1A-A01US

64

11.6

4,200,000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

64

9.7

3,060,000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

32

9.7

2.750.000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

16

9.7

2,400,000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

64

9.7

2.420.000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

32

9.7

2,260,000

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

16

9.7

1,940,000

iPad mini WiFi

16

7.9

1,400,000

iPad mini WiFi

32

7.9

1,800,000

iPad mini WiFi

64

7.9

2.020.000

iPad mini WiFi + 4G

16

7.9

1.920.000

iPad mini WiFi + 4G

32

7.9

2.150.000

iPad mini WiFi + 4G

64

7.9

2.610.000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

16

9.7

1,200,000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

32

9.7

2,450,000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

64

9.7

2,630,000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

16

9.7

2,220,000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

32

9.7

2,700,000

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

64

9.7

3,170,000

Transformer Pad Infinity TF700T + Dock

64

10.1

---

VivoTab RT TF600T

32

10.1

2,550.000

VivoTab TF810C

64

11.6

3,300,000

Memo Pad ME172V

8

7.0

650,000

Memo Pad Smart 10

16

10.1

1,400,000

Eee Slate B121

64

12.1

3,550,000

Google Nexus 7 3G

32

7.0

1,400,000

Google Nexus 7

32

7.0

1,250,000

Google Nexus 7

16

7.0

1,150,000

Google Nexus 7

8

7.0

1,050,000

Eee Pad Slider

32

10.1

1,270,000

Fonepad

8

7.0

1,150,000

PadFone 2

32

10.1

2,900,000

Eee Pad Transformer TF300T

32

10.1

1,530,000

Eee Pad Transformer TF300TG

32

10.1

---

Eee Pad Transformer TF300TG + Dock

32

10.1

2,050,000

Eee Pad Transformer TF300T + Dock

32

10.1

2,150,000

Eee Pad Transformer TF101 + Dock

32

10.1

1,510,000

TF700T-64GB-Transformer Pad Infinity

---

---

2,750,000

Innovel I701S

4

7

410,000

Innovel i702B

4

7

400,000

Innovel i703W

8

7

475,000

Innovel I971W

16

9

900,000

MSI WindPad Enjoy

8

7

1,100,000

MSI WindPad 110W 3G

8

10.1

1,700,000

MSI WindPad Enjoy 10 plus

8

10.1

1,150,000

HYUNDAI TB1000-3G

2

10.1

---

HYUNDAI TB1000 Wi-Fi + 3G

4

9.7

870,000

HYUNDAI TB1000 NEW Wi-Fi + 3G

8

10.1

1,120,000

HYUNDAI TB1000 Wi-Fi + 3G Turbu

8

10.1

1.030,000

HYUNDAI HY731 Wi-Fi

8

7.0

500,000

Hyundai T7

8

7.0

930,000

Hyundai T10

16

10.1

1,450,000

HYUNDAI Rock X

32

8.0

---

HYUNDAI Rock X

16

8.0

900,000

HYUNDAI Cute X

8

7.0

700,000

HYUNDAI Play X

16

9.7

1,270,000

HYUNDAI Hold X

8

7.0

---

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : قیمت تبلت, نویسنده : مدیر amt بازدید : 806 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 11:55

 

مدل

قیمت (تومان)

Galaxy S III I9500 - 16GB

2.499.000

Galaxy S III I9300 – 16GB

1.649.000

Galaxy Note II N7100 – 16GB

1.959.000

I9082 Galaxy Grand Duos

1.159.000

Galaxy S Duos S7562

769.000

I8190 Galaxy S III Mini

949.000

Galaxy Young S6312

457.000

I9070 Galaxy S Advance – 8GB

879.000

Galaxy Ace S5830

519.000

Galaxy Ace I8160

746.000

Galaxy S Duos 6802

559.000

Galaxy Note N7000 – 16 GB

1.589.000

Galaxy Mini 2 S6500

489.000

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : قیمت موبایل سامسونگ, نویسنده : مدیر amt بازدید : 949 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 11:53

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک، فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی شروع شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.

ممکن است برخی مشترکان خواسته یا ناخواسته به ارسال پیامک خالی اقدام کنند، این دسته از مشترکان باید توجه داشته باشند که هنگام ارسال، زبان گوشی خود را فارسی کنند تا آن پیامک فارسی محاسبه شود؛ در غیر این صورت اگر زبان گوشی در زمان ارسال پیامک لاتین باشد، حتی پیامک خالی نیز برای آن‌ها مثل پیام لاتین محاسبه شده و باید تعرفه پیامک لاتین را پرداخت کنند.

اما در پیامک‌هایی که فقط حاوی عدد هستند نیز این قانون صدق می‌کند و بسته به زبان گوشی فارسی یا لاتین محاسبه می‌شوند.

 هم‌چنین این موضوع در پیام‌هایی که فقط حاوی اشکال هندسی هستند، نیز صادق است؛ به این معنی که اگر زبان گوشی‌ مشترک فارسی باشد، پیامک او فارسی محسوب شده و زمانی که زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود و پیام‌هایی که با حرف فارسی شروع شده و با شکل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می‌شوند.

تعرفه هر پیامک‌ لاتین همراه اول به مبلغ 222 ریال و هر پیام فارسی به مبلغ 89 ریال است

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : پیامک ارزان, نویسنده : مدیر amt بازدید : 816 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 11:47

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، در این میان ممکن است سؤالات بسیاری در مورد انتخاب بهترین گزینه ممکن، برایتان پیش بیاید و با توجه به تبلیغات وسیع شرکت‌ها و امکانات بی‌شماری که ممکن است هر برند یا سیستم عامل مختلف، منحصرا ارائه کند، سردرگم شوید و یا نتوانید به خواسته‌های مورد نیاز خود دست یابید. اگر چنین است پس این مقاله برای شما است.

اگر نخستین باری است که به قصد خرید تبلت، قدم به بازار می‌گذارید، باید آیپد اپل را به عنوان گزینه اول خود در نظر داشته باشید. خصوصا نسل چهارم آن را که با کارایی منحصر به فرد، امکانات نرم افزاری فراوان و یک اکوسیستم بی‌نظیر، پرطرفدارترین تبلت بازار بوده و پنجره‌ای به صدها‌ هزار اپلیکیشن، بازی، آهنگ، فیلم و کتاب را به سوی شما می‌گشاید. تبلت Transformer Pad Infinity ایسوس نیز می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد؛ که با برخورداری از صفحه‌نمایش زیبا و با کیفیت، پردازنده اورکلاک شده ۱.۷ گیگاهرتزی و حافظه قابل افزایش و خروجی HDMI ، جدی‌ترین رقیب اندرویدی آیپد به شمار می‌رود. اما هنگامی‌که پای مسائل مالی به میان بیاید، شاید دوست داشته باشید گزینه‌های دیگری را نیز بررسی کنید. تبلت ۲۰۰ دلاری Nexus 7، قدرتمند، راحت و بسیار سریع است و اندروید آبنبات پاستیلی را مانند باد اجرا می‌کند!

سه قانون اساسی برای خرید یک تبلت مناسب:

۱. نیاز‌هایتان را بشناسید
سؤالات بسیار زیادی وجود دارند که باید پاسخشان را پیش از انتخاب نهایی، پیدا کرده باشید. اما مهمترین آن‌ها، این است که اصلی ترین استفاده شما از تبلت چه خواهد بود؟

به دنبال جایگزینی برای کامپیوتر شخصی خود هستید یا صرفا به دنبال وسیله‌ای هستید تا در هنگام سفر، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را تماشا کنید؟ دسترسی ۲۴ ساعته به اینترنت برای شما در درجه اول قرار دارد؟ امکان افزایش حافظه ذخیره سازی چطور؟ یک خروجی HDMI چه؟

۲. قیمت همه چیز نیست!
گران ترین تبلت بازار، الزاما بهترین نیست. همچنین، باید از نمونه‌های ارزان ولی بی‌کیفیت نیز برحذر باشید. حتی برخی تولید کنندگان، تبلت خود را با قیمتی نازل تر از ارزش واقعی آن به فروش می‌رسانند اما بعدا و از راه‌های گوناگون، مثلا فروش محتوای دیجیتال، نتیجه بسیار بهتری می‌گیرند. مثل شرکت آمازون و تبلت Kindle Fire HD آن که در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهد، قیمت بسیار مناسبی دارد. برخی دیگر نیز کاملا کمال‌گرا هستند و کیفیت و کارایی را  بر هیچ چیز دیگری ترجیح نمی‌دهند. نمونه بارز این دسته، شرکت چند صد میلیارد دلاری اپل است که در ازای طراحی خوب و کیفیت ساخت بی‌رقیب خود، پول خوبی نیز از مشتریان می‌گیرد. آیپد، بسیار خوش‌ساخت و قدرتمند است و بیش‌تر از هر تبلت دیگری در بازار، از نعمت اپلیکیشن‌های HD و اختصاصی بهره می‌برد. البته قیمت ۵۰۰ دلاری آن نیز بسیار چشمگیر است!

۳. تولید کنندگان نیز اهمیت دارند
در مورد شرکت سازنده تبلت مورد نظرتان، باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. خرید وسیله‌ای که پس از اندکی استفاده، کارایی خود را از دست داده یا با مشکلات فنی مواجه شود، اصلا مطلوب نخواهد بود. البته ممکن است هر تولید کننده‌ای اشتباه کند یا محصولات خود را با یک یا چند باگ نرم افزاری یا سخت افزاری عرضه کند، ولی رفع بی‌درنگ مشکل یا ارائه آپدیت‌های منظم نرم افزاری است که اهمیت دارد. پس بهتر است تحقیق درباره سوابق شرکت مورد نظر را از معیارهای اصلی انتخابتان قرار دهید.

اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی دارید، ممکن است شرکت سازنده، آپدیت‌های اندروید را با قدری تأخیر در دسترس قرار دهد. مطمئن شوید که تولید کننده مورد نظر، کم‌ترین میزان دیرکرد را داشته باشد تا خدایی نکرده از جدید‌ترین‌های فناوری عقب نمانید. ایسوس و موتورولا در این زمینه، عملکرد خوبی نداشته‌اند ولی روی سامسونگ می‌توانید حساب باز کنید!

ابعاد رایج تبلت‌ها

- ۷ تا ۷.۹ اینچی (کوچک)
قطر صفحه نمایش این دسته از تبلت‌ها، بین ۷ الی ۸ اینچ بوده و کوچک تلقی می‌شوند. از این محصولات، انتظار قدرت بالایی را نمی‌توان داشت. اما با این اوصاف، چرا مردم آن‌ها را می‌خرند؟

بدون شک مهم‌ترین دلیل آن، قیمت پایین‌تر و سهولت حمل بالای آن‌هاست که باعث محبوبیت این دسته گشته است. فکر حمل تبلت با یک کیف کوچک یا قرار دادن آن در یک جیب یا حتی امکان کار با یک دست و همچنین وزن کم‌تر، از این بازیگران کوچک، رقیبان بزرگی می‌سازد. معمول‌ترین کاربرد این ابزارک‌ها، خواندن کتاب یا مجلات الکترونیکی و همینطور وب‌گردی است.

اگر دستانتان کوچک است، با محدودیت فضا مواجه‌هستید یا علاقه‌ای به آن غول‌های بی شاخ و دم ۱۰ اینچی ندارید، پس همین الآن، بهترین انتخاب موجود را یافته‌اید. اما فراموش نکنید که تجربه وب گردی و سرگرمی در صفحه نمایش 10 اینچی لذت بخش تر از صفحه کوچک 7 اینچی است.

- ۸.۹ تا ۱۰.۱ اینچی (متوسط)
معمول‌ترین سایز که بیش ترین تعداد تبلت در این سایز ساخته می‌شوند. صفحه نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر، اصلی‌ترین تفاوت این دسته با مدل‌های ۷.۹ اینچی است.

نمایشگر بزرگ‌تر خود یک مزیت مهم به شمار می‌رود. چرا که فیلم‌های FULL HD بسیار بهتر و درخشان تر بر روی این صفحات به نمایش در می‌آیند. تجربه‌ی انجام بازی‌های سنگین و با کیفیت امروزی نیز در این نوع تبلت‌ها بسیار لذت بخش‌تر خواهد بود. تبلت‌های موجود در این دسته، قدرتمند‌تر و سریع‌تر هستند و به سبب اندازه بزرگ‌تر، از باتری بزرگ‌تری نیز بهره می‌برند.

- بزرگ‌تر از ۱۰.۱ اینچ
تعداد نمونه‌های موجود در این دسته، از نظر تعداد، کم ترین آمار را در اختیار دارد. اما خبر خوش برای دوست‌داران این سری، مدل‌های مبتنی بر ویندوز ۸ هستند که به زودی وارد بازار خواهند شد.از این‌گونه تبلت‌ها به دلیل کارایی دوگانه تبلت و کامپیوتر شخصی، به عنوان هیبریدی یا ترکیبی یاد می‌شود چرا که صفحه نمایش بزرگ‌تر، قدرت بیشتر و غالبا صفحه کلید‌های سخت افزاری، از این تبلت‌ها دستگاهی همه کاره ساخته‌اند. از نظر قیمت، این ابزارک‌ها یا بهتر است بگوییم ابزار‌ها، بهای بیشتری نسبت به مدل‌های کوچک تر خواهند داشت.

حال که انواع تبلت را از نظر بزرگی و اندازه صفحه نمایش بررسی نمودیم، بد نیست نگاهی هم به مشخصات سخت افزاری و ویژگی‌های کلیدی تبلت‌های امروزی انداخته و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. در پایان نیز نتایج حاصله را کنار هم گذاشته و بهترین موارد موجود را برایتان دست‌چین خواهیم کرد.

مهم ترین مشخصات کلیدی هر تبلت که باید به آن توجه کرد عبارتند از:

۱- پردازنده
A6X اپل
یکی از سریع ترین پردازنده‌‌ها که می‌توان در یک تبلت یافت که بر روی نسل چهارم آیپد تعبیه شده است. با وجود چنین واحد پردازشی قدرتمندی، اپلیکیشن‌ها سریع‌ اجرا می‌شوند. همچنین به لطف پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای PowerVR SGX 554MP4، در اجرای سنگین ترین بازی‌ها نیز به هیچ مشکل یا افت فریمی بر نخواهید خورد و همه چیز عالی و روان اجرا می‌شوند.

Tegra 3 انویدیا
پرچمدار انویدیا در میدان پردازنده‌های موبایل، از توان چهار هسته خود نهایت بهره را خواهد برد. حتی برخی از بازی‌های صاحب نام، اختصاصا برای این پردازنده بهینه می‌شوند تا بتوانند از حداکثر توانایی‌های آن استفاده کنند. البته مشکل فعلی صنعت بازی برای دستگاه‌های موبایل، این است که اکثر توسعه دهندگان، بازی‌ها و برنامه‌های خود را به‌درستی بهینه سازی نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود که پتانسیل واقعی این پردازنده، کشف نشده باقی بماند.

نسخه‌ای که بر روی تبلت Transformer Pad Infinity TF700 ایسوس به کار گرفته شده است، دارای فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی بوده به صفحه نمایش تمام اچ دی این تبلت اجازه می‌دهد تا تصاویر ویدیویی را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ به اجرا در آورد. البته هنوز به اندازه کافی سریع نیست تا از افت فریم‌های گاه و بی‌گاه در بازی‌های حجیمی چون N.O.V.A 3 جلوگیری کند.

Exynos سامسونگ
پردازنده اختصاصی سامسونگ تا کنون عملکردی قابل قبول را ارائه داده و در برخی زمینه‌ها از تگرا 3 نیز پیشی گرفته است. جدید ترین مدل آن تحت عنوان Exynos 5250، تگرا را تقریبا مغلوب کرده و قدرت آن را می‌توان در هنگام کار با تبلت گوگلی Nexus 10 به روشنی حس کرد.

OMAP 4470 تگزاس ایسترومنتس
پردازنده موجود در تبلت آرکوس 101XSو به زودی Kindle Fire HD 8.9 و Nook HD. به سبب بهره مندی از چیپ گرافیکی PowerVR SGX544، انتظار قدرت و سرعت خوبی از آن می‌رود و به احتمال قوی شما را در هنگام اجرای بازی‌های سه‌بعدی اندروید، نا امید نخواهد کرد. تا این جا که دربرخی عملکرد‌های گرافیکی، سرتر از تگرا 3 ظاهر شده است!

Snapdragon 4 کوالکام
پردازنده‌ای دو هسته‌ای که تنها بر روی تعداد اندکی از تبلت‌های یافت می‌شود و چیپ گرافیکی به کار رفته در آن نیز از نوع Adreno 225 می‌باشد. عملکرد این پردازنده در ساخت مثلث‌های گرافیکی و هرچه سریع‌تر رندر کردن آن‌ها، از برتری محسوسی نسبت به تگرا 3 برخوردار است. مدل IdeaTab S2110 لنوو، از شاخص ترین تبلت‌هایی است که از این پردازنده استفاده می‌کند.


پردازنده‌های امسال Tegra 4، Snapdragon 600، 800 و Exynos 5

هنوز پردازنده‌های جدید مانند نسل چهارم تگرا و یا پردازنده قدرتمند Snapdragon 800 وارد بازار نشده‌اند اما Snapdragon 600 و Exynos 5 در برخی از تلفن‌های هوشمند به کار گرفته شده اند. این پردازنده‌ها از سرعت نسبتی بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری برخوردار هستند و انتخاب آنها به پردازنده‌های قدیمی که البته هنوز در اکثر تبلت‌‌های بازار وجود دارند، صحیح‌تر است. انتظار می‌رود سامسونگ امسال برخی از تبلت‌های رده بالای خود را با پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa وارد بازار کند، پردازنده‌ای که مجهز به دو جفت 4 هسته‌ای است و بازده بسیار بالا و مصرف پایین انرژی را سبب می‌شوند. اما این پردازنده‌های هنوز بر روی محصول خاص و برجسته‌ای عرضه نشده‌اند. ابزارهای مجهز به تگرا 4 و Snapdragon 800 نیز در نیمه دوم امسال روانه بازار خواهند شد.

در نهایت لازم است بدانید که پیش از انتخاب هر تبلت یا حتی تلفن هوشمند ابتدا لازم است تا از قدرت و بازده آن در بخش‌های مختلف آگاه شوید. برای آگهی از قدرت و بازده تبلت‌ها و عملکرد آنها در محیط‌های گرافیکی و مخصوصا بازی‌ها بهتر است بنچمارک‌های مربوط به آنها را با دیگر ابزارها مقایسه کنید. با جستجوی ساده در اینترنت به راحتی قادر خواهید بود تا بنچمارک مربوط به تبلت‌های معروف دنیا را بیابید، علاوه بر آن می‌توانید با مراجعه به بخش بررسی زومیت، از  قدرت تبلت‌های مختلف در کنار توضیحات کامل در رابطه با کارآیی و علمکرد آنها آگاه شوید.

۲- کیفیت صفحه نمایش
اگر به دنبال صفحه نمایشی شارپ و درخشان می‌گردید، باید دو ویژگی رزولوشن و پنل نمایشگر یک تبلت را مورد بررسی قرار دهید. رکورد بیش ترین رزولوشن موجود بر روی یک تبلت، متعلق به نکسوس 10 است که توانسته ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را در صفحه نمایش ۱۰ اینچی خود جای بدهد. در مقام دوم نیز، آیپد رتینای اپل با رزولوشنی معادل ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل، جای خوش کرده است. نقش کلیدی رزولوشن، در هرچه شارپ‌تر، شفاف‌تر و درخشان‌تر نمایش دادن تصاویر نهفته است.

اگر برای شما، زاویه دید زیاد و شفافیت رنگ‌ها از اهمیت ویژه برخوردار است، باید تبلتی با یک پنل باکیفیت تهیه کنید. پیشنهاد ما، انتخاب تبلتی با پنل IPS یا PLS است. در این صورت، اطرافیان خود را نیز از نعمت تماشای تصاویر خانوادگی با حداکثر کیفیت، محروم نکرده‌اید. دقت کنید که صفحه نمایش تبلت هرچه قدر هم که پیشرفته باشد، بدون برخورداری از یک پنل مناسب، چندان جلوه‌ای نخواهد داشت.

اگر قصد دارید از تبلت خود در فضای خارج از منزل نیز استفاده کنید باید به شدت روشنایی صفحه نمایش نیز دقت کنید. اگر صفحه نمایش تبلت مورد نظر شما دارای شدت روشنایی پایینی باشد در محیط‌های بیرونی قابل استفاده نخواهد بود. خوشبختانه اکثر تبلت‌های مطرح بازار دارای روشنایی مناسبی هستند اما در عوض بسیاری از تبلت‌های چینی دارای روشنایی مناسبی نیستند و مشتری نیز در زمان خرید کیفیت صفحه نمایش را تنها در محیط بسته داخل فروشگاه آزمایش می‌کند.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین بخش هر تبلت از نظر تجربه کاربری صفحه نمایش آن است اگر صفحه نمایش تبلت شما دارای رزولوشن پایین و در کل کیفیت تصویر نامناسبی باشد آنطور که باید و شاید از کار با تبلت خود لذت نخواهید برد. پس شاید بهتر باشد که در هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنیم و تبلت با صفحه نمایش بهتری را انتخاب کنیم. برای تبلت‌های 7 اینچی رزولوشن HD یا 1280 در 720 مناسب است و برای تبلت‌های 10 اینچی نیز بهتر به دنبال رزولوشن حداقل 1360 در 768 باشیم.

۳- سیستم عامل
- iOS
از زمان معرفی نخستین آیفون، iOS مهمان ابزارک‌های اپل بوده است. رابط کاربری ساده اما کاربردی، صدها هزار اپلیکیشن گوناگون و سرگرم کننده و اکوسیستمی ایمن و سریع، آن را به یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود تبدیل کرده است. اندروید و iOS از نظر تنوع و میزان اپلیکیشن تقریبا در یک حد هستند اما برتری iOS در آیپد مربوط به تعداد عناوین سازگار با صفحه بزرگ این تبلت است. در حال حاضر از نظر تنوع و تعداد اپلیکیشن‌های سازگار با تبلت، iOS در سطح بالاتری نسبت به اندروید قرار دارد.

کار کردن با iOS نیز برای بسیاری از مردم مخصوصا افرادی که تجربه کافی کار با گجت‌های مختلف را ندارند به مراتب ساده‌تر از اندروید است اما از طرفی iOS محدودیت‌های آزاردهنده‌ای دارد که خود کار را مخصوصا برای کاربران ایرانی مشکل می‌کند. مثلا اگر ابزار شما جیلبرک نشده باشد، برای نصب نرم‌افزارها تنها می‌بایست به فروشگاه نرم‌افزار اپل مراجعه کنید و این در حالی است که در اندروید به راحتی ‌می‌توانید از منابع مختلف نرم‌افزارهای مورد نظر خود را دریافت و بر روی تلفن یا تلفن خود نصب کنید.

در iOS برای انتقال فایل‌ها نیز محدود به استفاده از iTunes هستید و برای پخش موسیقی و ویدیو نیز محدود به فرمت‌های استاندارد اپل می‌باشید. از جمله محدودیت‌های دیگر iOS و تبلت آیپد عدم امکان استفاده از بلوتوث یا NFC و یا Direct Wifi برای انتقال اطلاعات با ابزارهای غیر اپلی هستید، امکاناتی که در اندروید و سیستم عامل ویندوز به راحتی قابل انجام است. در کل مدیریت فایل‌ها در آیپد مشکل‌تر از اندروید و ویندوز است.

- اندروید
با وجود آنکه هنوز به رکورد سیستم عامل اپل در زمینه تعداد اپلیکیشن‌های کاربردی نرسیده، بیش ترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است. اگر نسخه‌های اولیه اندروید را به یاد داشته باشید، پیشرفت چشمگیر آن برایتان کاملا محسوس خواهد بود. متن باز بودن، قابلیت‌های شخصی سازی گسترده و بازار برنامه‌های کاربردی دوست داشتنی که روز به روز در حال انباشته شدن از عناوین برتر است، آن را به یک پلتفرم مناسب تبدیل کرده است. البته برای بهره مندی از آخرین نسخه آن یعنی آبنبات پاستیلی ۴.۲، انتخابی جز Nexus 10 نخواهید داشت.


- ویندوز 8 و ویندوز RT
رابط کاربری جدید ویندوز که با تبلت‌ها نیز سازگاری ویژه‌ای دارد، هر آن چه برایتان مهم است را در دسترستان قرار می‌دهد. در فروشگاه اختصاصی آن هزاران کتاب، برنامه تلویزیونی، آهنگ، فیلم و برنامه کاربردی در انتظار شما هستند. ویندوز RT برای پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM در نظر گرفته شده است، همان پردازنده‌هایی که در تبلت‌های اندرویدی و آیپد نیز بکار گرفته می‌شوند.

ویندوز RT از نظر شکل و شمایل ظاهری و امکانات داخلی تفاوت محسوسی با ویندوز 8 نمی‌کند. اما بزرگترین تفاوت این دو در عدم اجرای نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز در نسخه RT است. یعنی اگر یک تبلت ویندوز RT تهیه کنید قادر به اجرای اکثر نرم‌افزارهای فعلی تحت ویندوز 7 خود در آن نخواهید بود. اما خوشبختانه اینتل طی یک سال اخیر تلاش‌های تحسین برانگیزی داشته و توانسته پردازنده‌های اتم خود را از نظر قدرت و بازده و مصرف باتری به شکل شگفت‌انگیزی بهینه کند. امروزه تبلت‌های ویندوز 8 مبتنی بر معماری x86 اینتل قیمت نزدیک به تبلت‌های ARM دارند اما با این تفاوت که این تبلت‌ها قادر به اجرای کلیه نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز نیز می‌باشند. تلاش اینتل تا جایی جلو رفته که برخی معتقدند در آینده نه چندان دور ویندوز RT حذف خواهد شد.

در حال حاضر، نمونه‌ای بهتر و کارآمد تر از سرفیس پرو برای ویندوز ۸ یا سرفیس آرتی برای ویندوز RT نخواهید یافت، اما آینده خوبی برای این پلتفرم پیش‌بینی می‌شود و به نقل از اینتل، دیری نخواهد پایید که مدل‌های ۲۰۰ دلاری نیز وارد بازار شوند. در حال حاضر از نظر تنوع اپلیکیشن و نرم‌افزارهای سازگار با صفحه لمسی تبلت‌ها، ویندوز فون بسیار ضعیف‌تر از دو رقیب قدرتمند اندروید و iOS خود است.

اما روند رو به رشد تعداد اپلیکیشن‌های تحت این سیستم‌عامل در کنار فروش قابل قبول محصولات مبتنی بر این دو سیستم‌عامل نوید آینده درخشانی را برای ویندوز می‌دهند. البته تبلت‌های ویندوزی در یکی از جنبه‌های نرم‌افزاری به مراتب قوی‌تر از رقبای خود هستند و آن هم انجام امور اداری است. تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 یا ویندوز RT از مجموعه بی نظیر و بی رقیب آفیس مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند که هنوز همتایی در پلتفرم‌های دیگر ندارد. این مجموعه به شکل بسیار خوبی بر روی تبلت‌های ویندوی کار می‌کند و انجام امور اداری کاربر را آسان می‌سازد.

- سیستم عامل آمازون
سیستم عامل انحصاری آمازون که تنها بر روی تبلت‌های سری کیندل فایر یافت می‌شود و محتوای موجود بر روی دستگاهتان را بر اساس دسته‌بندی‌های از پیش تعیین شده مرتب می‌کند. کاربران آمازون، می‌توانند از امکان استریم رایگان و مستقیم فیلم و همچنین اجاره کتاب از کتاب خانه فوق‌العاده آمازون بهره مند شوند. هرچند که متأسفانه برنامه‌های کاربردی آن هیچگاه به پای iOS یا اندروید نخواهند رسید. از طرفی این پلتفرم برای کاربران ایرانی که قادر به خرید از آمازون نیستند خیلی مناسب نیست.

۴- حافظه ذخیره سازی
یکی از مهم ترین رکن‌های ابزارک‌های امروزی که گاهی ممکن است در مورد آن سهل‌انگاری شود. شما برای ذخیره سازی فیلم‌ها، موسیقی‌ها، برنامه‌های کاربردی و کتاب‌هایتان به میزان بی انتهایی فضا نیاز دارید. حافظه ذخیره سازی برخی از تبلت‌ها غیر قابل افزایش و برخی دیگر قابل افزایش است. تبلت‌های نوع اول، معمولا دارای حافظه داخلی مشخصی از ۸ تا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ هستند.

همچنین تفاوت قیمت نامنصفانه‌ای، میان حافظه‌های گوناگون برقرار است، به طوری که گاهی برای حافظه دوبرابر، مثلا ۳۲ گیگابایت به جای ۱۶ گیگابایت، ناگزیرید بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار پول بیشتری بپردازید. در حالی که حافظه تبلت‌های نوع دوم را می‌توان با پرداخت مبالغ بسیار کم‌تری، مثلا ۲۰ دلار، تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد. همچنین دقت کنید که همواره خود سیستم عامل و نرم افزار‌های از پیش نصب شده می‌توانند تا ۲۰% فضا دستگاه را اشغال کنند. بنابراین هیچ وقت با خرید یک تبلت ۸ گیگابایتی، واقعا ۸ گیگابایت در اختیار نخواهید داشت. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید هیچ وقت تبلت با حافظه ذخیره سازی کمتر از 16 گیگابایت تهیه نکنید مگر آنکه تبلت دارای درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه ذخیره سازی باشد.

۵- طراحی
برای نخستین بار شرکت اپل، اهمیت طراحی ساده و درعین حال زیبا و کارآمد را به همه‌ی دنیا نمایاند. شما دوست دارید وسیله‌ای که در دست دارید، سبک، نازک، خوش ساخت و در یک کلام تک باشد.

جالب است بدانید که این قسمت، بیشترین وابستگی را نسبت به سایر ویژگی‌ها به سلایق شخصی دارد. برخی تبلت‌های سنگین‌تر را دوست دارند، چرا که به نظرشان در دست، احساس بهتری دارد. برخی دیگر نیز دوست ندارند دستانشان خسته شود. کناره‌های صیقلی یا مسطح، بدنه فلزی یا شیشه‌ای یا حتی نحوه چینش دکمه‌های سخت افزاری نیز می‌توانند مهم باشند. لمس دستگاه و کار کردن با آن پیش از خرید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین دقت کنید که گوشه‌ها یا لبه‌های تبلت تیز نباشند. شاید هم بخواهید آن را با ابعاد دستان یا حتی کیف و جیبتان نیز بسنجید!

در پایان، همیشه توجه داشته باشید که بهترین تبلت دنیا، آن است که از همه بیشتر دوستش داشته باشید. مهم نیست که چقدر قدرتمند بوده یا با جواهر و طلا تزئین شده باشد، مهم ترین چیز، فقط و فقط احساس و رضایتمندی شما است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : خرید تبلت, نویسنده : مدیر amt بازدید : 773 تاريخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 ساعت: 11:44